AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.738

Nyckeln Funkar Inte 330

Tja

Jo jag vet det finns tusen trådar i ämnet men hittar lite olika svar så jag tänkte fråga om det är någon som vet..

Problemet är alltså som för de flesta andra

Det går inte att öppna bilen via fjärrlåset på nyckeln (öppna med nyckeln i dörren funkar utmärkt)

Problemet är att jag endast har en nyckel med fjärröppning så jag kan inte utesluta att nyckeln är trasig

Jag har provat initiera om nyckeln med beskrivningen jag hittade här

Slå på tändningen läge 1 i max 5 sek
Håll in knappen som öppnar dörrarna medans man 3ggr trycker knappen som låser dörrarna

Gjort detta ett antal gånger men ingenting händer

Såg också något om att antennförsärkaren kan vara dålig men då ska man tydligen ha problem med dålig radiosignal vilket jag inte har

Har ni förslag på lösningar så skriv gärna!
Pa
1.120
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Åk till BMW och byt batteriet i nyckeln. Även uppladdningsbara batterier tar slut.
Och till alla er som påstår att det inte går så vet jag att det gör det då jag själv gjort det!
Mvh
Pa
1.120
Passo222
Är väl bäst att påpeka att jag bytt batteri i nyckeln till min förra e46:a...fast faktiskt även till min e92.
Kan bmw se om batteriet är kasst på nått sätt?

Vad kostar det att byta?
Pa
1.120
Passo222
Troligen inte...det är ett vanligt typ kamerabatteri, runt platt silver...kostar kanske en hundring. Nyckeln är ju några år så det borde vara batteriet.
Var förbi bmw idag, enligt dom sitter det inget batteri i nyckeln
Pa
1.120
Passo222
Då har inte du lika nyckel som jag hade till min 320-01...eller okunnig personal, har hänt förr.
Tittar du på den så skall du kunna se att det går en ¨skarv¨ i plasten och där går det att pilla isär den, batteri sitter innanför.
Pa
1.120
Passo222
Se denna länk:
Länk

Vet du var man får tag på batterierna?
Pa
1.120
Passo222
Då nyckeln ändå inte fungerar så kan du ju pilla isär den och ta ut batteriet, se länken. På batteriet står det ett nummer, gå till en kamera affär alt googla/sök på nätet eller åk till BMW och visa killen du pratat med, de kan ju beställa om de inte har hemma.
Pa
1.120
Passo222
Står ju i länken vilken sort det är: panasonic VL2020 3v

Byta får du göra själv :-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.