|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag var förbi min lokala Audiåterförsäljare i helgen och testade några av deras nya modeller. Bland annat TT-S med S-Tronic låda och jag måste säga att det var bland det roligare jag kört på senare tid. Framförallt blev jag imponerad av växellådan vilken var helt übergrym! Efter att ha varit helt inne på en 335i till våren har jag nu börjat kolla in M3 med SMG-lådan. Nu var det ett tag sedan jag provade en SMG men vill minnas att dom smäller i växlarna snabbt och racigt, men även hårt (om man inte lättar på gasfoten vid växlingsögonblicket). Jag vet att det finns en del att söka på forumet men hur fräsch känns en snart 10 år gammal M-bil och hur håller lådorna ihop? Jag gillar att köra aktivt vilket även innebär en del bana. Hur är lådan jämfört med S-tronic tycker ni? Flåklypa | |
|
Jag lånade hem både S4an och RS5:an med s-tronic och i dessa bilar kunde man välja mellan comfort, auto samt dynamic. I det senaste läget var lådan oerhört rapp och helt fantastisk tyckte jag. RS5an var ljudmässigt en upplevelse kan jag lova. Nu tror jag att DKG-lådan är minst lika bra som S-tronic men har själv aldrig kunnat jämföra. SMG-lådan hade jag på min förra M3a och det är helt riktigt att växlarna slängdes i brutalt i snabbaste läget och att det gick att köra förhållandevis mjukt om man lättade på gasfoten. Men som du säger själv så känns den lite stenålder i dagsläget. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.