|
|
|
|---|---|
| Länk | |
| Hur kan en 740 vara så billig? man blir ju mörkrädd. | |
| Det är klar den är billig när den säljs av "privat" och har dolt regnr. | |
|
Tycker inte alls att den är "för billig", finns idag flertalet 740 E38 som ligger där...ca. Behöver inte alls vara en "skum" bil på något vis. Kontrollera upp objektet så vet man sedan, inte lönt att börja spekulera i huruvida denna bil är bra eller dålig bara via annonsens utförande. Jag menar om t.ex. stötdämparna behöver bytas inom kort och framvagnen möjligen är "lite glapp", bromsarna lite "halvdåliga"", kanske besiktningsdags, .. så hamnar många E38 nära detta utgångspris. Han skriver visserligen att bilen är felfri, men någonting behöver säkert utföras inom en snar framtid ändå.. Men visst, en annons bör vara satt så att fler spekulanter blir intresserade, den här annonsen kanske det inte var världens bästa upplägg på.. Orsaken? Tja, ingen vet annat än annonsören.. Mvh Janne. |
|
| Nej jag menade inte att bilen skulle vara skum. Mer om det är någon som tittat på bilen eller pratat med säljaren, någon som har mer kunskap om dessa bilar än jag alltså :) ? | |
|
Tja, jag har inte kontrollerat upp den iaf. Men det du ska kika efter om du själv ska börja kolla upp den är t.ex framdämparnas skick, bromsarnas skick, handbromsens funktion evtl. kolla om v-pumpen, kylaren, expansionskärlet är på G eller är bytt nyligt... Kolla serviceboken,besiktningspapper, ägarna tidigare>>> t.ex. miltalskontroll och andra ägar relaterade uppgifter osv. Men annars så kolla i begagnatguiden här till vänster..där finns mycket "matnyttigt". Med dessa relativt få mil(kolla verkligen om milen verkar stämma) så kan det faktiskt vara så att ingenting utöver service är gjort på denna bil. Vilket i slutändan kan innebära att framtida köpare får byta ut lite prylar ganska så omgående.. Lycka till får man väl ändå säga.. Mvh Janne. |
|
|
Jo, det jag kunde se som verkligen är bytt är ju strålkastarna fram...till något som iaf inte jag skulle gjort, men det är jag det :) Mvh Janne. |
|
|
Måste säga att jag blev lite småsugen att ha som vinterbil..Billigt och bra att åka runt i :) Men bilen ser fin ut på bild i alla fall. Är det någon som ringer och frågar de bra frågorna får ni mer än gärna skriva svaren här sen :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.