|
|
|
|---|---|
Njuren |
Vilka däck vill ni rekomendera för high speed travel på autobahn i Tyskland? |
| Ett däck med rätt hastighetsindex för din bil är väl det som krävs om du ska maxa den längre sträckor. Däck från någon av de större däcktillverkarna är inte heller fel. | |
| Håller med, välj något med rätt hastighetsindex och gärna något av premiummärkena (dvs Conti, Michelin, GY etc). | |
|
Åkte igenomm Tyskland autobahn i somras med GY F1 Asymetric,,helt underbar däck,rekomenderar starkt. mvh |
|
| conti sportcontact 3 är det tystaste lågprofilsdäcket förtillfället | |
|
Conti har många bra egenskaper men det är sällan man brukar se i tester att dom är tystast. GY F1 Asym, Pirelli, Michelin PS3 brukar oftast få bättre "tysthetsbetyd" än Conti. Sen brukar även både Hankook och Kumho få hyffsat betyg i denna rond. När jag behövde nya 18" framdäck till min Golf GTI så var prio 1 att dom ska vara tysta då Golfen fömedlar väldigt mycket däckljud in i kupén. Min däckhandlare rekomenderade PS3. Har bara kört ett 20-tal mil med bilen men dom känns kanon och det mesta av det oljud som dom slitna Sumitomo gav är helt borta. Känns även mycket bra i grepp och styrkänsla. ___ //Ulf |
|
| Programmer: Sumitomo? Nästan så du vågar svänga nu då! =) | |
|
Chris87: bara för klargöra...dessa satt på bilen när jag köpte den... Enligt min däckhandlare helt ok däck men får lätt "klackar" och kräver att man skiftar ofta mellan fram och bak för att dom ska slitas jämnt. Dock bullriga, framförallt när dom börjar bli slitna vilket är vanligt för många budgetdäck. Sitter fortfarande detta märke där bak och ska slita dom lite till sen blir det PS3:or där också. ___ //Ulf |
|
| Programmer: Förstod att de satt på din bil när du köpte den. Försökte bara vara lite ironisk =) ;) | |
| PS3 är ett utmärkt däck, dessutom till ett förhållandevis vettigt pris. Faktiskt billigare är Conti SC3 när jag köpte mina. Tidigare har ju oftast Michelin varit lite dyrare på prestandadäcken. | |
|
Precis, Michelin har justerat ner sina priser rejält och när det bara handlar om att lägga till dryga hundralappen (beror givetvis på dimension...) på GY eller Dunlop så är valet inte så svårt. Jag gav 1800kr/st för 225/40-18 monterat och klart hos min lokala däckhandlare. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.