|
|
|
|---|---|
|
Jag skall byta fläktmotor (kupèfläkt) i min, 520, E 39 årsm. 2001. Det går tydligen inte att byta från motorrummet, så några bra tips eller bilder hur man lyckas med att ta bort hela instrumentpaneln vore tacksamt:). Jag har Haynes bok, men den verkar svår och bökig.... | |
|
Länk "Säkring 76 (40A) matar fläkten via effektsteget. Sitter under handskfacket tillsammans med säkring 75 (kondensorfläkt) och några reläer." Kolla att den är hel först: Länk Här 2 engelska DIY: Länk Länk Mvh |
|
|
Sitter säkring 75 och 76 bakom panelen med övriga säkringar i handskfacket? På sladdarna som är inringade på länken? |
|
|
Sorry, har jobbat och inte hunnit svara. Hittade bilden i denna tråd, inlägget längst ner av Turbo75, och ja - där det är inringat på bilden så ska säkringarna sitta: Länk "säkringen till kupéfläkten sitter väldigt illa till. Hållaren (röd cirkel) sitter bakom nån plåt bakom handsfacket. I samma hållare sitter säkringen för kylfläkten. Väldigt pillrigt att få loss och sätta tillbaka." Mvh |
|
|
Hej Du bör plocka lös handskfacket om du ska byta fläktmotstånd eller komma åt särkingarna det är lätt, finns ett par skruvar där under om jag kommer ihåg rätt. bara att böja under huvet o kolla, jag gjorde det på några minuter innan tidigare erfarenhet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.