AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.828

Köpa m-front vart till e39?

Visa användare
556
Henrikkarlsson90
530 IA Touring - 02
316 E21 - 76
Hej någon som vet någon bra billiga sida som säljer m-front till e39?
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Köpte min front+bak från www.intercare-trading.com

Priset blev ungefär 7000kr ink frakt för fram/bak och backsensorer. Men då fick jag lägga 1000kr extra i frakt då jag bor på Gotland.

Firman ligger i tyskland och har bra service osv.

Butiken ovan benämns oftast som ITC-24 och är en av många butiker man lättast når via Länk
Har själv handlat av dem och är väldigt nöjd :-)

/Magnus, BMW CS # 07317

Den Gröne: Länk
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Här finns lite bilder på mitt M paket:
Länk

Länk

/Magnus, BMW CS # 07317

Snälla hoppa M-pkt blir bara stulet. Försäkringspremier ökar och tjuvarna blir rikare :((
ns
49
nsj
G31 530e xDrive -22
F11 520d xDrive -17
Corvette C7 cab -14
Firman Salesafter i Tyskland funkar kanon att handla från. Vad jag vet är de även billigast.
De säljer endast original BMW delar, ej pirat.

Länk
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Tänk på att vissa M-front som säljs på vissa sidor saknar spolarmunstycken, värt att tänka på kanske.

Vet ej hur folk löser detta men antar att vissa skippar spolarmunstycken när dem köper en sådan front eller gör hål själv.

Finns säkert ngn som har vart med om det här på forumet.

BMW M-POWER
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
jag har kopplat ur pumpen och slangen men allt finns om man vill återansluta dem senare.

Jag ansåg att dem va fula och inte gjorde nån nytta så dem åkte bort.

Akta dig för o köpa glasfiber grejer bara.

Det är inga som helst problem att göra nya hål o flytta över munstycken och slang från den gamla fronten. Det är ju bara krav ifall man har xenon.
ITC24 har bara ABS-plast, Salesafter verkar ju inte ha något till E39....eller e det jag som inte ser den avdelningen?

/Magnus, BMW CS # 07317

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Hej

Min M-front blev stulen så tänk över det en gång till för du sover bättre utan m-paket. Om du ändå bestämmer dig för att köpa så ska jag berätta hur det var när jag köpte mitt från ITC24.
Bra service, snabb leverans, och mycket billigt. Resultatet får också beskrivas som mycket bra, men.....
Det var ingen dans på rosor att montera det! Passformen var dålig från början. Vid provmontering innan lackering så skiljde det ca 1 cm mellan fram spoiler och framskärm. Kanske helt okej för vissa men inte för mig. Jag fick kapa ganska rejält i den aluminuim balk som sitter bakom m-spoilern för att kunna få till justerings möjligheterna. Finns lite justerinmgs möjlighet från början men den räckte ej på länga vägar. Som sagt slut resultatet blev mycket bra! 1700:- kostade framspoiler inkl dimljus och frakt, så billigt blev det:)
Här är länken:
Länk

Mvh. Richard
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Mitt M paket hade då mycket bra passform och var väldigt enkelt att montera.

Dock hade jag nått strul bak med nått felvänt fäste då jag tog bort dragkroken.

Hade själv inga som helst problem med karossinpassningarna, däremot var "grillgallret" lite för litet (typ 3mm). Det gick att fixa med lite smältlim - inget som syns nu :-)

/Magnus, BMW CS # 07317

ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det är alltså "piratkopior" dessa firmor säljer? annars skulle väl passformen inte vara så dålig?
Th
719
TheMan
e61 545iT -05
e30 325 ik Turbo -88
e32 730 -91
Dålig passform? För o va piratgrejer så är passformen helt kanon. Plastnätet nere var lite tajt men inget som gjorde nått eller syns nu.

La
101
Lasse540
540iA -01
Ang stöldrisken på m-frontar. Skulle man inte kunna (när man monterar dit den) kladda på nått epoxylim över skruvarna/bultarna som stelnar och blir hårt? Vill man vara lite taskig så kan man krossa lite glas som man "bakar in" i epoxyt. Skulle vara kul att bevittna tjyven som ligger på marken under bilen och gräver med nävarna under spoilern. ;-)

ps. Som pricken över i't så kan man väl montera en bit taggtråd längsgående på innsidan av fronten? River nog skönt? ;-)
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Se upp med ITC i Tyskland, deras service verkar ha kollapsat...
Hade problem med en leverans och det gick inte ens att få tag på dom på telefon. Fick stå i kö ett tag sen sade en automat-röst "Alla upptagna, vänligen ring igen senare" *klick*
La
101
Lasse540
540iA -01
Hittade en annan Tysk firma som säljer styling-saker: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.