AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.635

Är det någon som tittat på/ägt denna M3 E46?

fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Jag letar som bäst efter en E46 M3 och var och tittade på denna:

Länk

Jag noterade att den var omlackerad vilket knappast är standard för en bil som gått ca 7000 mil, försäljaren hade ingen förklaring utan hänvisade till att han säljer bilen för en kunds räkning. Är det någon som har någon information om den bilen, kanske ägt den själv eller kollat upp historiken?

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
En ägare enligt transportstyrelsen, avställd sen augusti. Kollade du serviceboken, ev kontrollringa på några av stämplarna och verifiera så att milen är ok? Fanns gamla besiktningsprotokoll? Bilen har varken Navi eller SMG II vilket gör den mindre lättsåld när du väl ska göra dig av med den en dag.
Mvh
Asken
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Den var importerad så de första stämplarna var från utlandet. Den gav väl inget höjdarintryck, repig inredning, de flesta verktyg saknades etc. Jag tänkte mest att någon som ägt bilen kanske kunde förklara omlackeringen eller har någon annan information som framställer bilen i mer fördelaktig dager.

Hälsn.
Fredrik
He
560
Heinrich
M3 E46 2003
Gör verkligen avsaknad av smg 2 bilen så svårsåld nu när e46an börjar få en del år på nacken?
Det är väll endel som ryggar tillbaka idag pga problem som kan uppstå med den lådan eller?
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
fkon: Lite input (dock inte ang. bilen i fråga) många nya bilar som säljs är omlackade innan första ägaren ens vrider om nyckeln, pga lackskador i och med transporten från fabrik...
fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Echelon: Joo jag vet, det var dock inte så i det här fallet. Grillen t ex var rätt tuktad medan lacken på huven precis bredvid saknade stenskott så den var helt klart omlackad på senare dagar. Utan att vara någon lackexpert så tyckte jag heller inte att det var någon BMW-finish på lackjobbet, om man tittade i dörrskarvarna och drog med fingret så var ytan alldeles matt och noppig av lack som kommit in genom dörr-springan. Svårt att beskriva, du kanske förstår vad jag menar=)

fk
90
fkon
M3 Coupé SMG II -02
Jag läste inte ordentligt, ser nu att du skrev att det inte handlade om bilen i fråga...

Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Hehe lugnt :) som sagt har inte sett bilen eller vet något om den men ville ge ut infom om nya bilar iaf ;P då hade jag kollat på annan bil för det finns mååååånga ute nu som visst har fler mil men säkert är i bra mycket bättre skick för samma peng :)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
fkon: Det finns många trådar om olika bilar men som du skriver har du kollat objektet lite närmare och om omlackeringen verkar ej hantverksmässigt utförd så skulle iaf jag lita på den magkänslan. Det är inte fara på delvis omlackerade bilar bara jobbet görs hantverksmässigt. Mitt råd är spara dina pengar och titta efter en annan bil, tillräckligt många indikatorer plingar att det är rätt beslut.
Lycka till!
Asken
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.