|
|
|
|---|---|
|
Vad bör man tänka på vid byte av handbromsbackar 320 d-07 tacksam för tips jp | |
|
Att det måste vara dålig kvalitet på dagens handbromsbackar som inte håller mer än tre år. Och att släppa vajeren innan du justerar ut backarna. |
|
Roffa1 |
Handbromsbackarna till E90 är ej mkt större än till en trampcykels trumbroms. |
|
Justera tillbaka med nr 3 Länk genom hjulbultshål för att få loss bromsskivan, sedan smörja upp nr2 Länk med kppparpasta. 628csi |
|
|
har haft mina (nya) snart 2 år och måste spänna till snart. vet inte hur det är på e9x men tycker att det ska vara samma princip eller halv-hydralisk. 628csi: verkar ha hittat rätt delar iaf, så kör på de :) BMW ownz |
|
|
Håller med, det är inte mycket till kvalité! Farsans -10, tre månader gammal är bilen och den är verkligen behov av en justering. Men men, allt kan inte vara perfekt:) Förresten någon som vet hur klurigt det är med justeringen inne i bilen? Vad behöver man demontera för att komma åt justeringen? // Alex |
|
|
Tack för tipsen väntar på lev till helgen jp |
|
|
Lossa nr 4 ( pinnen som sitter igenom fjädern och backen) Den skall tryckas in och vridas ett kvarts varv med en insexnyckel har jag för mig. Gör det innan du drar av bromsskivan. Om backen har fastnat i skivan dras den med och infästningen i bromsskölden som håller pinnen kan gå sönder. Och bromsskölden är inte lätt att byta. |
|
| Skrämmande att man neddimensionerar en konstruktion som redan var utan marginaler.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.