|
|
|
|---|---|
Ras.mus |
Har gått igenom en massa forum nu för att avgöra vilka fälgar som passar en E28. Fast det verkar vara en djungel! Är det så att alla 5-serier passar och 3-orna har annan inpressning? Finns det en KOMPLETT lista över inpressning, bultcirkel och centrumhålsdiameter? Har hittat en del listor men E28 är ofta inte med... För dåligt är det... |
| om jag säger som så här så passar E34 fälgar till E28 dvs samma bultcirkel 5/120 men bredd och storlek vet jag inte... du klarar iaf av utan modifiering 215 på 17" fäglar utan problem | |
-:BeeMWe:- |
Hade 235 breda 17" som som tillverkats för E34(ET 20 tror jag). Tog i om det satt någon i baksätet och man körde i gupp. Svängradien försämrades inte. 10 liter bensin på 4 mil... |
|
Hade också E34-fälgar på min gamla E28. Funkade fint Har också haft E36-fälgar, men inpressningarna skiljer så mycket så spacers fick inhandlas. Så alla fälgar med bultmönster 5/120 passar ju rakt på, men sen blir det till att modifiera med spacerplattor eller annat. Så ska du ha E36-fälgar kan du köpa spacers av mig för jag är BMW-lös nuförtiden ;) ///Tomas M Länk BMW E28 registret #001 |
|
|
Länk kan kanske hjälpa dig lite på traven. En E28 med E34:ans M5 fälgar blir görläcker..... www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! |
|
| Jag har 225 mm 16-tummare på min, funkar utmärkt! | |
Hello Nasty! |
Tar du fälgar från E34 så passar 8.5*17" med 235/40 utan några större probl. |
Ras.mus |
Ok.. Finns det någon som har ett gäng 16" med halvbra däck (ska gå ett år till ungefär...) billigt? Gör inget om fälgarna e slitna osv. huvudsaken är att de är billiga! Går även med 17" men helst 16... |
|
tompas: exakt... mycket spacers behövs med e36 fälgar.. =/ mina 17" framfälgar tog i stötdämparn.. Lätta inte på högerfoten! |
|
|
Man väljer de största fälgar man kan hitta och tro sig få plats med får sedan inte fälgarna plats så får man ju bygga om bilen efter fälgarna... DRÄPAR dig gärna |
|
|
Jag kör med 225/45/17 på 7.5¨ et 20 på min e28a. funkar precis. micke 66 e28 |
|
Gemini__ |
Kör på 235/45-17 fram, 255/40-17 bak. Visserligen kan det ta i om man har passagerare i baksätet, annars inga probs. Kan nämna att det är fälgar från E34:an det handlar om. |
Ras.mus |
Hmm... Varför kör man runt med fälgar med däck som är för stora för ens bil? Antingen modifierar man bilen eller så köper man en ny!! Annat är väl lite dumt? Har man baksäte ska det väl användas? annars köper man en coupé... |
Gemini__ |
hmm, förmodligen för att det höjer utseendet på bilen ett par "snäpp". Vad trodde du? Går finfint att använda baksätet, men i vissa "grövre" gupp kan det som sagt ta emot skärmkanten. Men inget som varken jag el. bil/däck lider utav. Mvh: Thomas |
|
Själv så kör jag med 17x8,5 tums fälgar med et13 och just nu så har jag 235/45 på, och det funkar bra fram men bak ville det skrapa i vid väg bulor med std skärm kant. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.