|
|
|
|---|---|
|
Kanske åker och tittar på den här imorgon till min kusin: Länk Jag kan typ inget om Merca. Någon som vet något om C180? Vad kostar service osv? Är tacksam för all info. | |
|
Tja, jag har ingen större erfarenhet av denna modell, men du bör först kontrollera att allt elektrisk fungerar ok.. Jag vet om en som missade att kolla om farthållaren fungerade i sin c180 kompressor-07:a, det gjorde den alltså inte och det blev "hyfsat dyrt" att åtgärda i efterhand.. Mvh Janne. |
|
|
Hej Om jag minns rätt har MB tre olika typer av service, A-, B- och C-service. När man vrider till läge 2 på tändningen säger bilen själv till om vilken service som kommer härnäst. Kostar ca 3kkr, 4kkr resp 7-8kkr på aukt verkstad. Cklass är rätt stabilt byggda men ger inte direkt någon "körinspiration" som BMWs modeller har inbyggda. En del kassaskåpskänsla, motorn pinnar på hyfsat om man varvar den, 143hk i kombo med kombi gör den till bara aningens segare än din 335:a:). Bilen du länkar till har ägaren tecknat MBs egen "förlängda" fabriksgaranti på 5 år från första registreringsdatumet, verkar ju som ägaren brytt sig om bilen kan man ju tänka. Bilen har ingen Parktronic(BMWs motsvarighet är PDC), runtomsikten är inte den bästa på MB:s modeller. Såhär säger bilpriser.se Köppris 155 500 kr Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare. Privatpris 135 000-146 000 kr Uppskattat pris vid köp hos privatperson M h t den förlängda garantin så är det väl en 06:a om den är utplockad 2006-02-11. Alt så är det en 07a men det får inte jag ihop, be om regnr och kör en koll på transportstyrelsen.se så ser du. Annars är det väl det vanliga, kolla på stickan hur oljan ser ut, kolla bakom falsar och kanter samt under huven och bagageluckan så det inte är några antydningar till rost, verifiera fakturor på underhåll mm, mät slitagedjupet på däcken fram och bak samt kolla så att de är jämnt slitna. Kolla efter kantskador på fälgar efter oförsiktig parkering och att allt funkar. Det här är ju användbart till om man kollar på alla typer av bilar: Länk Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.