|
|
|
|---|---|
|
Hej, Min 320dT från -03 hände det något med idag. Den började ryka vitt när den var kall (har den inte gjort tidigare). Och ikväll när frugan hade den så tändes oljelampan. Väl hemma konstaterar jag att den tryckt ut olja genom oljepåfyllnings locket. Har jag råkat ut för ett turboras? Eller kan det vara vevhusventilationen? Bilen har gått 23000 mil och jag har kört dom senaste 2000 endast. Tack på förhand! | |
| Går bilen sämre än vanligt? | |
| Nja kanske lite längre fördröjning innan turbon ger kraft. Ska testa byta vevhusvent filter i början på veckan. Hoppas på att det är detta. | |
| Vid ett till test så kan jag konstatera att den går rejält mycket slöare. Såg även att den förbrukat kylarvätska :( Ska lämna in den på måndag. | |
| Kanske blåst topplockspackning. Har du vatten i oljan? | |
| Hur kollar jag det? | |
| Det syns på färgen, den brukar bli grå. | |
|
Det var turbon som hade rasat. Var ju inte helt billigt, hehe. Blir en renoverad bytesturbo från turbotech.se tror jag. Någon som känner till dom? Eller annan renoveringsfirma? |
|
| Jag köpte en bytesturbo från dem och det funkade helt smärtfritt. Trevligt bemötande och hjälpsamma när jag ville diskutera lite om min turbo och turbo i allmänhet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.