AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.774

Biltema bromsskivor o belägg funkar det?

Bm
17
Bmw-pipps
Bmw 540IA-97
Tja! Har en 540 e39-97 som är i behov av nya skivor o belägg bak. Funkar biltemas grejer eller ska jag helt enkelt satsa på orginal? Kostar komplett på biltema 1100kr.
Testade biltemas sportbromsskivor till min förra e39a.
Körde bara ca 400mil med dom innan jag sålde bilen dock,så kanske lite för lite för att vara säker på allt...
Men..visst funkade dom skivorna.
Det kändes dock som dom inte hade det riktiga bettet ändå tycker jag.
Bromsade man hårt så visst stannade bilen helt ok,men den sugande bromskänslan vid vanlig inbromsning fanns inte längre tyckte jag,så mitt betyg på sportbromsskivorna blir 6 av 10 bara.

Obs: Hade även biltemas klossar skall tilläggas..
9
Gösta F
525iA Touring-02
"Man får vad man betalar för".....gäller även bromsskivor och belägg.

Jag köpte skivor och belägg på Biltema till min 525 touring -02....skivorna blev skeva redan efter några veckor.Kanske mitt eget fel att jag inte "körde in" skivorna men vem tänker på sånt....det ska bara funka.Lämnade in på Bmw och fick original och det har funkat klockrent i 2500 mil.....

Gösta
S&
479
S&S
523i -96
525i -92
Amazon -65
Biltemaprylarna funkar, jag har haft deras skivor på min e46 (21000 mil) de senaste 12000 milen. Det blir samma affär vid det här bytet, mina knackstag från Biltema höll lika länge!
Ryktet säger att Biltema har Brembo som leverantör, det kan nog stämma för de har Lemförder som leverantör på knackstagen dvs samma som BMW...

If it works, don't fix it.
cy
108
cykelbo
523i e61 -07
Monterade knakstag från Biltema byte båda inom ett år (garanti) då gummidamasken torkade och sprack. Visst kan jag hålla på så har lyft på jobbet och Biltema 3 km från jobbet men roligt är det inte. Muttrarna som följer med är inga flänsmuttrar.

Bo N
S&
479
S&S
523i -96
525i -92
Amazon -65
Då är det skillnad i butikerna, det verkar intressant...

If it works, don't fix it.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är inget fel på biltemas skivor. Har dock aldrig provat dom på någon bmw, där i mot några andra bilar. Fungerade utan problem.
Beläggen där i mot tycker jag det är nåt man ska ha original eller motsvarande OEM-kvalité.

Lägger dock hellre några 100 lappar mer och köper allt i OEM.
Typ här ifrån Länk eller här Länk
Skulle aldrig gå till bmw och köpa samma saker för en mycket högre summa.
Biltemas bromsbelägg dammar något fruktansvärt har jag observerat på de bilar jag bytt beläggen på.

Gäller BMW E39,E46 samt Audi A6.
Bm
17
Bmw-pipps
Bmw 540IA-97
Det var riktigt sjysta priser på Waarwest.se, Men är det orginalgrejer eller riktigt bra kopior?
Ja
188
Jamezzz
525iA Touring M -03
Jag köpte skivor och belägg fram från waarwest och skivor belägg och backar bak från biltema. Allt funkar lika bra.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.