|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är ny på forumet och behöver lite hjälp med tips, råd och värdering av en 525dA Touring. Har kört Volvo de senaste 5 åren men är nu sugen på en BMW igen. Tyvärr så har jag lite dålig koll på 5- serien men har bestämt mig för att försöka få tag i en 525dA T med facelift från -07 vad jag förstått. Mitt krav på utrustning är automat, m-paket, sportstolar, 18", metallic, ej import. Vad gäller priset kan det ju skilja en hel del och utbudet är inte jätte stort. Är det en risk att köpa en som gått 12-15 000 mil? Vilken utrustning är vettig alt. nödvändig? Finns det några kända problem med motor, växellåda, dyl. ? Har satt en gräns vid 280k, är det rimligt för en 07, 08 ? Tacksam för svar och även tips på tänkbara objekt. Marcus | |
Villurski |
Hej, Hittade följande på Blocket. Rätt mycket mil, men den utrustning du söker (även om jag skulle prioritera komfortstolarna). Dessutom en 530,så slipper mappa om den som jag :) Länk |
|
Till Villurski, Tack för det, såg fin ut. Har inte kollat 530, vad menar du med mappa om? |
|
| Med "mappa om" menar Villurski att trimma bilen. | |
Villurski |
Jag har ganska nyligen köpt en 525D (men manuell) och nog för att den är trevlig men eftersom det är lätt och förhållandevis billigt att få 35-90 hk extra så hamnar man lätt där. Men det kanske gäller för 235hk också... I detta fall så är ju priset bra på 530:n även om jag inte kan svara för skick/säljare. De saker som jag uppskattar på min bil är komfortstolarna (har dock inte provat sportstolarna i E61:an, de kanske är lika bra/bättre för vissa), Prologic 7 högtalarna och panoramataket (barnen). Det finns en kort bra begguide här: Länk |
|
Har tittat lite på denna 525:a men är lite osäker på milen, är det en risk? Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.