AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.267

Värdering 525dA Touring 07-08

ma
74
marcussv
530d T IE -17
325i e30 -89
323i e21 -83
Hej!
Är ny på forumet och behöver lite hjälp med tips, råd och värdering av en 525dA Touring.
Har kört Volvo de senaste 5 åren men är nu sugen på en BMW igen. Tyvärr så har jag lite dålig koll på 5- serien men har bestämt mig för att försöka få tag i en 525dA T med facelift från -07 vad jag förstått.
Mitt krav på utrustning är automat, m-paket, sportstolar, 18", metallic, ej import.
Vad gäller priset kan det ju skilja en hel del och utbudet är inte jätte stort.
Är det en risk att köpa en som gått 12-15 000 mil?
Vilken utrustning är vettig alt. nödvändig?
Finns det några kända problem med motor, växellåda, dyl. ?
Har satt en gräns vid 280k, är det rimligt för en 07, 08 ?

Tacksam för svar och även tips på tänkbara objekt.

Marcus
Villurski
Hej,
Hittade följande på Blocket. Rätt mycket mil, men den utrustning du söker (även om jag skulle prioritera komfortstolarna). Dessutom en 530,så slipper mappa om den som jag :)

Länk

ma
74
marcussv
530d T IE -17
325i e30 -89
323i e21 -83
Till Villurski,
Tack för det, såg fin ut.
Har inte kollat 530, vad menar du med mappa om?
Med "mappa om" menar Villurski att trimma bilen.
Villurski
Jag har ganska nyligen köpt en 525D (men manuell) och nog för att den är trevlig men eftersom det är lätt och förhållandevis billigt att få 35-90 hk extra så hamnar man lätt där. Men det kanske gäller för 235hk också...
I detta fall så är ju priset bra på 530:n även om jag inte kan svara för skick/säljare.

De saker som jag uppskattar på min bil är komfortstolarna (har dock inte provat sportstolarna i E61:an, de kanske är lika bra/bättre för vissa), Prologic 7 högtalarna och panoramataket (barnen). Det finns en kort bra begguide här: Länk
ma
74
marcussv
530d T IE -17
325i e30 -89
323i e21 -83
Har tittat lite på denna 525:a men är lite osäker på milen, är det en risk?
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.