AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.406

Får inte upp bagage luckan på min e36?

Visa användare
3
Claes08
E36 320i 1996
Hej!

Har precis köpt mig en e36 av 1996 års modell, jätte fint skick och allt, doc så kommer jag nu inte in i bagage luckan, central låset i övrigt funkar, men går likförbannat inte o öppna luckan, går ju o vrida runt nyckeln men den vill bara inte öppna sig, har dessutom märkt att om bilen är upplåst och ja trycker in knappen på skuff luckan så låser sig bilen automatiskt, ska det vara så? lr är det någe fel?

Min fundering kring detta problem är att det kanske räcker att smörja upp låset och pröva igen? Lr finns det någon slags nöd öppning innifrån så man får upp luckan?

Blev lite långt men ni fattar nog =)

Tacksam för svar!

Mvh Claes
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
den ska låsa om man har varningsblinkers på eller larmet gått. tror ditt larm strular eller liknande. finns att söka å forumet.

BMW ownz
Visa användare
3
Claes08
E36 320i 1996
Ja det hade ju varit en bra lösning om jag nu hade ett larm ;P
Men har alltså bara ett vanligt central lås som jag öppnar/låser med nyckel och ingen dosa.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
jag har heller ingen dosa. de kanske heter stöldskydd då? har nått slitet på rutorna där det står "BMW Security". tror många rycker bort dem för de ser förjävligt ut. vet inte exakt hur de fungerar men tror systemet krånglar på nått sätt för dig.
låser det även centrallåset om du försöker öppna någon annan dörr än förardörren? den ska göra de om jag inte minns helt fel.

prova aktivera varningsblinkers och öppna bak och sen utan osv osv osv tills man gjort alla möjliga kombinationer? tror det har med de elektriska systemet att göra.

annars kan din "pigg" som ska tryckas in för att låset ska gå upp ha vikt sig och då går den ju inte hela vägen = problem...

BMW ownz
Visa användare
3
Claes08
E36 320i 1996
Tack för alternativen!
Doc var jag ute sent igår kväll och fipplade med lite olika varianter som du skrev och fick till slut upp luckan =)
Kom fram till att låset i luckan kärvade så man fick fippla rätt duktigt med nyckeln åt vänster för att låsa upp, sen gick det bra, tror att ja nog får smörja en hel del där med lite 5/56 ;)

Tack för hjälpen iaf!

Mvh Claes
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.