|
|
|
|---|---|
|
På min 525iM touring -04 e39 har jag som i alla svensksålda bilar (antar jag) ett läge för automatiskt halvljus tillö vänster på ljusreglaget. Antingen är det ett väldigt märkligt glapp någonstans, eller så har bilen någon form av ljussensor. Halvljuset (det automatiska) fungerar aldrig när det är ljust ute. Är det någon som har varit med om detta tidigare?? Det känns som en jättemärklig funktion att sätta in eftersom det kvittar hur ljust det är ute, halvljuset måste ju vara igång ändå. Tacksam för svar // Sebastian | |
| Den funktionen är mer avsedd för länder där halvljus inte är ett krav i dagsljus, då tänds ljuset istället automatiskt vid mörker. Så funkar det åtminstone på E60 | |
| Som kanonen säger, belysningsautomatiken längst till vänster tänder bilens belysning vid skymning och mörker. Halvljusautomatiken har du längst till höger. | |
|
Denna funktion fanns för att användas om bilen vistas i ett annat land där det inte är tillåtet att köra runt med ljuset tänt under dagen. Samtidigt som man slipper att manuellt vrida på halvljuset vid skymning och mörker. Som du antagligen förstått används inte denna funktion i Sverige där ljusvredet, som jag tidigare nämnt, ska stå längst till höger. |
|
|
Har för mig att det är för adaptiva kurv ljus iaf på min bil (E 61) Ha deT |
|
| thom525: Auto läget fungerar annorlunda på E6x jämfört med E39. | |
|
Tack så mycket alla för hjälpen. Jag trodde att det fortfarande var så att svensksålda BMW kom med "speciella" ljusvred. Så fel jag hade :-P |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.