AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Import
5.105

Skruvad mätare på importerad bil?

Ba
63
Bad Guy
BMW 330e -17
BMW 520d Touring -14
Hej !

Efter ha letat runt efter ett antal månader hittade jag en importerad bil från en seriös lyxbilsfirma vad jag trodde.

Efter en en vecka upptäckte jag att på baksidan av servicehäftet kan man utläsa att häftet tillhör E60-serien och inte en E93 (med pytteliten text). Det kan vara ett misstag men om man slår ihop att bilens front samt skärm och halva dörr är omlackad (om än väldigt snyggt) och att BMW själva inte kan läsa av att bilen blivit servad via nyckeln som man nu kan göra, rimmar det illa att boken är stämplad av en stor BMW serviceverkstad i Milano.
Dessutom kan man konstatera att med stor sannolikhet är det samma penna (Tusch!) som har signerat serviceboken (som saknar utrustningslista) har och skrivit under första service. Samma stämpel har gjort övriga avtryck med gradvis sämre tryck.

Jag kontrollerar just mha en annan bilfirma som hjälper mig att ev få fram data som kan vara bra som info, tex logg från bilen dator via felkoder som sänts ut till någon databas (?) . Hade ingen aning att det fanns en sådan..
Det är en importfirma i Angered som tagit in bilen. Det kan väl bli svårt att sätta dit dom antar jag.
Lutar nu åt att jag lämnar tillbaka bilen men hur ska jag kunna bevisa att bilen gått mer än vad som står på mätaren (4500mil -07)
Firman jag köpte bilen av har inget med importen att göra tror jag.

Tacksam för hjälp.. Att dessa faktorer kring servicebok etc kan ha en naturliga orsaker känns just nu föga eller vad tycker ni?
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Det är alltid tråkigt om man blivit lurad eller bara känner sig som det
I Sverige är det svårt som f.. att sätta dit någon för en skruvad bil
Det gäller oftast att man ser det direkt när man köper den och kan hålla sig ifrån dem.
Hoppas att de inser att de får dålig reklam om de inte tar tillbaka bilen även om de inte anser sig vara skyldiga till att den är skruvad
Fick själv tag i en bil i HBG som var skruvad den är nu skrotad
Men bilfirman jag köpte den av tog sitt ansvar som tur var man kan aldrig vara säker till 100% på att bilar inte är skruvade
De som säger något annat vet inte vad de talar om fråga mig jag vet

Ha deT
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Sasas bil Angered :)

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ba
63
Bad Guy
BMW 330e -17
BMW 520d Touring -14
Är han känd för att vara en skojare eller? Utveckla tack!
Ba
63
Bad Guy
BMW 330e -17
BMW 520d Touring -14
Det tog inte länge att inse att det var en bilskojare..

Länk
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Använd sökfunktionen med ordet sasas.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Har väl sålt mätarskruvade bilar lika länge som denna sajt funnits nästan lika ökänd i Götet som Rå i Helsingborg och Linus i 08.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Japp. Och det ställer till för oss som Importerar själva för eget bruk. Vi får stämpeln direkt.

Det är de som skruvar, inte tyskarna. Förekommer säker också i DE, men förhoppningsvis inte på BMW.

Man ska ALDRIG handla hos skurkar!

Mvh:

Zoltan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.