|
|
|
|---|---|
|
som rubriken säger min BMW 325 e36 -95 startar inte efter motorbyte. motorn kom från en -93 elr -94 325:a också med singelvanos. exakt likadan kabelhärva å allt gick jättesmidigt att koppla in (följde med komplett kabelhärva med motorn) men sen när ja ska starta så går den inte igång. den har tändning, motorn går runt lätt å spridarna tickar som de ska så de är uppenbart att den inte får soppa. redan när ja vred om nyckeln till tändningsläge så reagerade ja på att inte pumparna surrade till. har spänning till alla reläplatser för motorn så att säga å reläerna klickar till när ja vrider på tändningen men de främre relät av de tre klickar bara till när ja vrider igång starten. ska påpeka att jag tog alla relän från den gamla kabelhärvan som satt på gamla motorn och de funkade ju utmärkt innan motorn pajjade. så de borde ju va ok eller hur? sen när ja mäter spänningen på kontakterna till pumparna så får ja bara 11 volt? kan de vara nå jordfel eler så? sen undrar jag vilket stift i styrboxen som kontrollerar bränslet tänkte kolla så att det kommer en utsignal från den. är otroligt tacksam för bra svar å även bra bilder! är i akut behöv av att bilen ska bli klar så snälla hjälp mig så snabbt som möjligt! MVH//Jesper Mårdberg "BMW probably the best car in the world" | |
|
enkla saker du kan kolla 1. Luftmägnsmätare rätt monterad 2. lamanda inkopplad 3. kollat alla jordkablar ink den som sitter på motorfästet. 4. har du kopplat rätt bränsleslang till bränslerören under insuget? Du kan kolla igenom att lossa på båda rören och se ifall det sprutar något? |
|
|
löst för länge sen =) slangarna från bränslerören hade snott sig längst ner där jag inte kunde se så jag visste inte att matningen/returen var felinkopplade "BMW probably the best car in the world" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.