|
|
|
|---|---|
|
Va kör ni med för hård disk till era bilar? Jag köpte mig en Freecom: Länk Men den ville inte funka ihop med min stereo, funkar bra med iphonen men lite drygt och ha den när det ringer. Förslag skulle uppskattas. | |
| Jag är ganska säker på att USB-interfacet enbart stöder filsystemet FAT32. | |
| Så formatera om den externa hårddisken med FAT32 istället för NTFS. | |
| Ahhh tackar så jätte mycket för det! | |
| Men både fat32 och ntfs är ju Windows system, hur kan det då funka med Apple maskiner? | |
| FAT32 funkar alldeles utmärkt i OSX, NTFS också med lite pill. Men vad det gäller bilen så är det FAT32 som gäller. Dock så är det INTE att rekommendera att använda en hårddisk i bilen, mekaniska hårddiskar är mycket känsliga för vibrationer och disken lär inte bli långlivad om du inte ser till att ha riktigt bra stötdämpning. Köp det största och billigaste usb-minnet du kan hitta istället, det är totalt okänsligt för vibrationer. Många diskar drar dessutom mer ström än vad USB-porten klarar av att leverera. | |
| SSD? | |
|
Länk Denne har jeg brukt i et halvt års tid. Den er basert på en 2.5" disk, så den drar minimalt med strøm. Fungerer utmerket! Må formatteres i FAT32 som nevnt ovenfor. Det eneste minuset er at det tar litt tid å indekse alle sangene når bilen starter...for det er jo plass til noen tusen :) MVH Tommy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.