|
|
|
|---|---|
|
Hej. För några dagar sen parkerade jag bilen och skulle gå och handla så kände jag nåt som luktade överhettad,lite gummiaktig stank...som sak igår men bilen gick ändå bra...men idag när jag var ute o körde stanna bilen och kollade lite runt så kände jag ingen lukt längre men när jag svänge in på motorvägen och skulle blåsa på lite så var bilen totalt orkelös..jag kom upp i 180 sen gjorde jag en kickdown igen men det bara dala ner...var knappt upp i 140...den orkade inte mer....den varvade ända upp men ingenting hände...liksom den ville inte riktigt växla...sen växla jag manuellt o växlarna funkade men det var som sagt totalt orkeslöst...har ni några ideer?...låter som en dyr historia....fick inte tid förran om 2 veckor hos bmw.... | |
|
Min svägerska råkade ut för samma på sin 07:a (286hk). Det var en vaccumslang som "lossnat". Tror inte det kostade ngt alls. Återkom om du inte kommer vidare så kan jag efterforska ytterligare vilken det var och hur det löstes. |
|
| Titta på turbosidan och du kommer förmodligen att hitta flera meter med torr ocg sprucken vacumslang | |
|
Ok,låter ju genast mycket bättre...innan allt det här började så såg jag innan motorn blev varm att varv mätarn gick liksom upp o ner lite grann..kunde svaja mellan 200 hundra varv....nu måste jag försöka att få en akut tid hos bmw på måndag...typiskt att det skulle hända nu när jag ska var i Oskarshamn o jobba nästa vecka...tack som fan för svaren grabbar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.