|
|
|
|---|---|
|
Är via frun första gången BMW-ägare och måste säga att kvalitetskänslan slå min Audi och mina tidigare Volvo. Får se var driftskostnaderna drar iväg... På bilen sitter fn 225-däck och både jag och frun tycker att blen är väldigt spårkänslig, blir inte en helt avlappnad körstil, framförallt på motorväg. Kommer att sätta på vinterdäcken om några veckor, kanske det blir bättre då, är 195-däck. Är detta något vi får leva med eller kan det fungera att gå ner till 205-däck? //Jocke | |
| Vad är det för däck? | |
|
Hejsan Sitter det runflat däck på så ökar spårkänsligheten något speciellt med äldre generations runflat. Monterade nya Nokian hakka z runflat 225 breda de funkar fint spårar väldigt lite. MVH |
|
|
Med mina "snikdäck", icke RFT Michelin Primacy 205or kan jag behagligt sitta med en hand på ratten även på spåriga vägar. Går inte och jämföra med original Run flat 225or "skräpdäck" som ofta krävde passning med två händer. |
|
|
Däcken är sk run flat, troligtvis original. Tolkar er som att problemet ligger mer hos däcktypen än dimensionen? Har 225 på min A6:a, inga såna problem. Får bli vårens projekt att hitta nya däck. iof sig synd, för däcken som sitter på har säkert två säsonger kvar..... Tack för snabba svar/Jocke |
|
|
Nyare RFT ska vara lite bättre än den första generationen, men jag skulle satsa på vanliga däck... Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.