AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.441

Problem med vänster bakdörr (central låset)

Visa användare
67
Robban3
528i Touring -98
Hej! jag har problem med att inte central låset funkar på vänster bakdörr. Låset drivs visst bara på el och går tydligen inte öppnas manuelt. Bilen är en bmw 528 touring. går de att öppna dörrren på något sätt? Verkar inte så lätt att få bort dörrsidan när dörren är stängd:( Skulle kunna vara en el kabel som är av lr något. Någon som varit med om de?

Mvh
Robban

E.
47
E.Jansson
525tds E39 -98
Hej! har precis fått samma problem på min e39, c låset fungerar ibland dock är det bara att öppna dörren in ifrån för mig, får dock dra i handtaget två gånger då det låser upp dörren första gången och öppnar andra gången.

MVH
Visa användare
67
Robban3
528i Touring -98
Låset har funkat en gång för mig. så vi har nog samma fel:( Men jag kan dra många gånger i mitt handtag utan att de går att öppna dörren på insidan:(

Visa användare
67
Robban3
528i Touring -98
Var ut å provade att dra i dörrhantaget på insidan 2 ggr å de gick på alla dörrar utom den dörr som jag har problem med:( knoppen som åker upp när man låser upp bilen är de som om en fjäder bara drar ner den hela tiden. Släpper man handtaget åker den bara ner:( får ej upp dörren:(

E.
47
E.Jansson
525tds E39 -98
hmm okej, kanske missförstog mig, får dra i handtaget på min vänster bakdörr för att den ska öppnas, men eftersom din lås knopp åker ner tillbaka så antar jag att dörren gått i "dead lock" tror jag det kallas och då har du lite problem, kanske är enklast att ta ur baksätet och försöka få loss dörrsidan eller om du kan köra ner rutan och öppna med någon ståltråd på ngt vis, kunde vara intressant om du känner någon med carsoft att prova och öppna dörren genom datorn..
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Hej Robban. Har du löst problemet? Har samma strul med min höger bakdörr.
Visa användare
67
Robban3
528i Touring -98
Hej! Nix har inte kommit in i dörren än:( ska se i helgen om jag kan få ut baksäte å sen riva dörren å se vad fan felet är! De kanske är vanligt på den modellen att de låser sig:( har du kommit på vad de är för fel! Kan du öppna din dörr manuelt innefrån?

Ji
343
JiiPee
Porsche 928 S4 -90
Nu har jag kommit in i min dörr. Juxade lite med spaken och knappen inifrån tills dörren gav sig. Sedan tog jag loss inneklädseln och ljudisoleringen från dörren. Tog loss kontakten till centrallåsmotorn - rent och fint. Ruskade lite på kablarna vid b-stolpen och vips, centrallåset fungerar. Mitt tips är att öppna framdörren och ruska lite på den dragspelsformade gummiöverföringen med kablar i till dörren från b-stolpen. Sedan får man väl öppna kontakten där (2 st insexskruvar) och föra rent.
Lycka till!
Visa användare
67
Robban3
528i Touring -98
ok! tack för tipset:) Ska prova de:)
Ji
343
JiiPee
Porsche 928 S4 -90
Rättelse. Har nu kollat vidare på problemet och det är centrallåsmotorn som har gett upp. Får spänning fram, men inget händer med motorn. Som tur säljer flera bildemonteringar motorn billigt. Hittade en med låskiskta och allt för 150 kr + frakt.
Visa användare
67
Robban3
528i Touring -98
Okej:) jag har köpt en låskista med motorn å de:) ska bara få tids att få upp dörren så jag kan byta:( hehe

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.