AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.494

Värde 335 im touring?

Hej

Vad anser panelen att värdet på följande bil borde vara:

335i touring 2007, 4000 mil, import, m-sport, xenon, 18", klima, metallic. Bilen saknar dock Comfortpaket dvs farthållare och pdc. Tror ni bilen är helt omöjlig att sälja vidare pga av detta eller väger M-sportpaket upp det?

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Pdc kan nog uppvägas av Msport - men farthållare skulle jag eftermontera (orginal) innan försäljning.
Det är en bil som jag funderar på att köpa. Någon som vet vad det kan kosta att eftermontera orginal farthållare på E91? Eller uppskattar vad ett bra pris skulle vara på ovanstående bil?
Om bilen saknar Comfortpaketet, har den fortfarande klimatautomatik och andra delar som ingår i paketet bortsett från farthållare och PDC bak?
Köper du den för att behålla den eller som du skriver "sälja vidare" ? I sistnämnda fall så skulle iaf jag välja en bil som har pdc och farthållare. Om det är för "eget bruk" så vet du nog bäst själv hur du värderar dessa båda funktioner. Det är ofta mera kostsamt att eftermontera än vad man tror. Märkligt att en importbil har M-paket men EJ dessa båda funktioner. De är ju normalt betydligt bättre utrustade än motsvarande svensksålda bilar. De har ex. vis ofta skinn, lucka och lite annat. Skulle tro värdet ligger på cirka 240-250tkr beroende på skick och historik.
Chris 87, det stämmer. Den har klimatautomatik, mutltiratt mm. Saknar farthållare och pdc bak från comfortpaketet.

Med känsla, tanken var att ha den ett år och köra med iaf. Sen börjar man nog bli sugen på att byta :)

Har kollat efter 335 touring med M-sport ett år och det är väldigt sällan det dyker upp några under 300" i Sverige.
Inte lätt att finna bra ex i Tyskland heller under 300´om du ska ha M-sport, navi osv. Den här var väl hastigt ett av de bättre alternativen just nu på Mobile om du inte vill ha så mycket mil på kärran, den har du hemma runt 300´eller lite lägre beroende på hur bra du är att pruta.
Länk
fr
403
fredo
F20 M135iA -16
Jag kommer ihåg att när jag letade 1-serie för ngt år sedan så hittade jag en hallbil utan farthållare och det var ingen stor sak att installera den i efterhand. Kommer inte ihåg priset dock...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.