|
|
|
|---|---|
|
Jag har fått problem med min 328 E36. Den har börjat bluddra nåt väldigt. Vid motorbroms är det väldigt mycket. Jag antar att det är bränsle som kommer ut och antänds i avgassystemet. Men vad kan det bero på? | |
|
När bytte du stift senast? Har du kollat så alla tändspolar är hela, så den är som den skall på alla sex? Finns mängd saker som det kan vara, men hade börjat med att kolla så allt vid stiften är okej. |
|
| Skruvade bort tändstiften och speciellt vackra är de ju inte. Svarta, blöta och en del beläggningar. I min guide betyder det slitna ventilstyrningar/kolvringar. Men visst borde det kunna bero på fel soppablandning? Vad tror autopower? | |
|
Det lät inte så trevligt. Hur långt har bilen gått? Har stiften vart ordentligt spända? Hade börjat med att göra rent ordentligt. Monterat på nya och sett om bilen vaknar för dig igen. Kör i lite injection cleaner eller 10 liter E85. Kört c:a 300 mil. Skruvat av tändspolarna igen och sett hur det ser ut i loppen. Där efter vidtagit åtgärd. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Du hittade väl inte Boschstift när du skruvad loss dom ?? Iså fall skifta till NGK. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
har du sett över vevhusventen? BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.