AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.204

Nytt AutoPower-reportage från bilsalongen i Paris 2010

Nu finns ett nytt reportage från bilsalongen i Paris med massa bilder och information på:
Länk

Mvh
AutoPower Redaktion
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Nytt OEM avgassystem till M3? Länk
fina bilder som vanligt :D gillar verkligen den gula z4:an
Ni har skrivit BNW i början av artikeln.
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Länk

Det här var den coolaste färgen jag sett faktiskt.. Jag kan knappt släppa ögonen från den.
tyvärr är den väldigt svårskött
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Ja, svart är väl knappast den mest lättskötta av färger... Men det är en hyfsat läcker färg ändå, trots att den är lite "overused". Ljusår bättre än vit. Dessutom är glansen på färgen i blade80s länk skön. Jag gillar sidenmatta färger.

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Jobbig lack att sköta som sagt. Man får inte polera t.ex och inte tvätta i maskin. Får man fågelskit på lacken är det nästan kört. Men snygg är den.
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
HFR" det är endast sluttipparna som man har skruvat på och finns att köpa som org tillbehör. Finns även finns till M3 e46 att beställa som tillbehör.

BMW CS #07491
Finns det några officiella skötselråd eller dylikt för BMWs matta färger?

Eftersom Individual mer eller mindre erbjuder matt finish på samtliga kulörer så vore det intressant att läsa om det, inte minst då relativt många M6:or av senare årsmodell är just matta. Jag är inte sugen på en väldigt svårskött lack även om den ser bra ut, men lyssnar heller inte för mycket på lösa rykten och motorjournalister (ett tidigare inlägg var mer eller mindre en ordagrann plankning av Jeremy Clarksons beskrivning av en matt M3 E92 CP).
//
469
///Mike B
523iM Limo -00
Jag läste från denna sida: Länk men det kanske är lösa rykten det med.

Säger väl sig självt att den knappast blir lättskött. Vad händer om man krockar? Finns nog inte många som klarar av den lackeringen i Sverige.
ar
457
argungu
118i -20
Ska det där föreställa matt? Jag vill ha helmatt glans 2.

/Erik
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Äntligen en riktig bra option - "handsfree tailgate opening". Att med foten vifta vid en sensor och få bakluckan att gå upp är inget annan än kanon när man kommer tungt lastad till bilen och har dessutom ungar att hålla ordning på. Pluspunkte!

----
BMW CS #6212
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.