|
|
|
|---|---|
|
Jag tänker köpa en X1 Vilken motor ska man välja? Är det värt typ 15k kr att köpa 2.0d istället för 2.3d? Jag kommer att testa dem båda mot varandra snart så att man kan se om det är värt. Enligt en säljare så är det det. Min BMW 320i Länk | |
|
Skiljer det bara 15 000kr mellan 2.0d och 2.3d hade jag utan tvekan valt den senare av dem. Dels får du en större motor, men samtidigt borde 2.3d stå sig bättre i andrahandsvärde. Se till att testa båda och bilda dig en egen uppfattning. För huruvida det är värt 15 000kr kan endast du svara på då det är dina pengar. |
|
|
Det är ca 15 000 kr när man jmf samma spec mellan bilarna förrutom 400 kr som är ett tillägg på ratten för växelpaddar för automat som inte 2.0d har... bara växelpaddarna är ju en anledning att välja den :P Min BMW 320i Länk |
|
| Den mellanskillnaden får du lätt tillbaka den dagen du ska sälja bilen. | |
| skiljer det bara 15 000 hade jag utan tvekan tagit 2.3d.. som sagt så får du tillbaka en stor del av mellanskillnaden vid försäljning | |
| Växelpaddarna kan ju kvitta. Inget nödvändigt direkt. De är roliga de första minuterna, sen tröttnade iaf jag och återgick till D. Vill man växla själv är det manuell växellåda som gäller för oavsett vad du väljer i manuellt läge på automaten är det den som bestämmer om du får växla som du vill eller ej. Växlar du inte upp innan varvstoppet gör den det själv och växlar ner om elektroniken anser att av dig vald växel är för hög. | |
| Hur är det med automatlådan? Den var ju standard på 23d när jag beställde min, men inte på 20d... Då äts ju mellanpriset upp snabbt... | |
| Tryckte iväg inlägget lite för snabbt... Fick en 20d som lånebil när jag lämnade in min kärra. Kan konstatera att det skiljer en hel del prestandamässigt mellan bilarna, 20d går inte dåligt, men jämfört med 23d...beror på hur mycket pulver du behöver helt enkelt. | |
|
Upplevde 23d som märkbart piggare och med mindre "dieselkaraktär" än 20d, hade utan tvekan köpt en 23d i ditt fall. Och välj till paddlar i ratten, om inget annat får du igen det när du säljer bilen skulle jag gissa på. :) //Bjersér BMW - over 200 (s)miles/hour |
|
|
Väntar på min 23d och för mig var det ingen tvekan, min nuvarande 320d är det helt OK drag i men när större motorn är så nära prismässigt... Just do it! :-) mvh Anders |
|
|
Väntar också på min 23d, kommer troligen v41. När jag beställde bilen fanns inte tillvalsmöjligheterna för 2011 års modell tillgängliga. Tycker det är svagt av BMW att inte ha dessa tillgängliga när leveranstiden är så lång att man kommer in på nästa års modell. Hade kanske valt den nya färgen Grafitblå metallic i stället för Vermilionröd metallic. Dessutom kunde man välja manuell låda på 2011 vilket inte gick på 2010. Hade kanske bytt automatlåda mot manuell och i stället lagt pengarna på paketet Design Cool Elegance. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.