AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
4.295

Dåligt intresse på Bmw 330ci -03

Sida 1 av 2
Bilen har legat ute i ett par veckor nu utan någon riktig intressent som har hört av sig.
Jag har fått ett par påringningar av folk som vill förmedla bilen och sen ett 20tal personer som mail prutar 30-40tsek.

Det är alltså en 330ci -03 med strax över 8000 mil och den är väldigt välskött och välutrustad.

Jag tycker jag ligger i rätt prisklass med tanke på mil och utrustning osv jämfört med andra på blocket.

Är det bara svalt intresse för coupé på hösten eller vad gör jag för fel? Kommentarer och Feedback uppskattas.
Länk
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Icke facelift + automat gör att den behöver hitta en specifik köpare som inte bryr sig om detta/söker det. Och litet "dyr" är den väl, med tanke på vad E90:orna går för nu..?
Ser ut och va en väldigt fin bil. Det är dock som Sani säger att avsaknaden av facelift och manuell låda påverkar. Själv skulle jag inte köpa en 330 med automatlåda överhuvudtaget. En manuell med facelift skulle jag kunna betala ca 120-130 för. Jag tror tyvärr du får sänka priset något för att få den såld. Det är ju också som du säger att hösten är lågsäsong för mer nöjesbetonade bilar.

Mvh Johan
Gick en E46 Ci FL för 120 KSEK med liknande miltal, så runt 110 KSEK borde du vara mkt nöjd med för en privatimport (?).
Tror tyvärr att dem e lite svårare att sälja nu när vintern kommer,
Turbo4ever du kan inte vara seriös och säga att han ska vara nöjd med 110k för den.
Tror knappast att den E46Ci FL du såg var en 330ci med m paket o 16:9 navi -03
fredde 7
330 coupe har varit övervärderad sedan ny...verkligheten kommer ifatt denna trevliga vagn nu.
Jämför vad du får för bilar i 150k prisklassen.
Kolla hur det var med e39:orna 530. de var också övervärderade för ngr år sedan, nu få man dem för mindre än 100k
Du har en fin bil, dock import, vilket många är lite oroliga över på lite äldre bilar där det är svårt att följa historiken. Sålde själv i april en svensksåld 330 clubsport -02 på knappa 10000 mil och bästa färgen, carbonsvart, för 160´. Den var dock i superskick och som sagt en bil som är mera attraktiv i april än i oktober tyvärr. Utrustningslistan är dock diger och kan du visa bra och seriös historik på bilen så borde du kunna få runt 135-140´iaf. Underlättar ibland att ta inbyte om du kan. Likaså om du kan kolla med en bilfirma att de kan hjälpa dig att förmedla ev. kredit på bilen till köparen som ofta är rätt ung. För vissa kan den då också vara dyr att försäkra. Annars är ju E46 coupé sjukt snygg och tidlös. Kanske färgen på din bil är lite minus för vissa. Carbonsvart, safirsvart är ofta mera lättsålda tror jag. Dock tycker jag inlägg att den skulle vara värd bara 110´inte överensstämmer med verkligheten. Försök också att ta lite bättre bilder tycker jag. Kan du inte själv, så pröjsa en fotograf 500 spänn, det är det värt.
Lycka till med försäljningen!
Det börjar sakta men säkert bli kallt här i dalarna så det lutar mot att den blir kvar över vintern och sen gör jag ett nytt försök till våren. Jag har inget behov av att sälja den utan det vore roligt med något nytt har jag tänkt.

Att jag ska vara nöjd med 110 är väll inte korrekt. får 120 i inbytespris för den.
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Inbytespriset baserat på att du skall köpa något nytt samtidigt antar jag.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Pre facelift och automat minskar kundkretsen avsevärt.
120-130' tror jag den kan säljas för.

Mvh
Marin
Snajdaren, ja det stämmer
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Man får väl ha i åtanke att rena kontanter är mer värt än inbytespengar. Så att jämföra cash med inbytespris är halvbra.

Testa ta nya skarpa bilder i någon trevlig miljö och ut med en ny annons :)
Ser ju fin ut och är attraktiv, tror nog att du kan få 140 för den. En lågmilare även om det tyvärr alltid är osäkerhetsmoment gällande importerande bilar...

Sedan tycker väl vissa att det är fördel med sportavgas medan en del köpare kan få för sig att "Oj, här är ung ägare som rejsat hårt med sin bil".

En automat är nackdel för vissa men fördel för andra. Det här med "skapliga framdäck" kanske öppnar för lite prutmån men tycker nog ändå du bör få 140.

Sedan beror det så klart på om den är klockren rent mekaniskt och alla stag osv under bilen i bra skick.
Sportavgasystemet satt på från tyskland.

Det jag har fått förklarat för mig är att en bmw firma i tyskland köpte ett gäng 330 couper och satte dit annat avgasystem och egna BBS fälgar från början och lite små saker som dekal och endel märken och egna velour mattor. "Hammer Sport" kallades det.

Jag har faktiskt inte nå mer koll än så förutom att jag har kollat upp beteckningen på slutburken och det är en Eisermann slutburk fast med "Hammer Sport" stämplat i avgasrören.

Ja är självklart öppen för prutmån till viss del. Inte som de som har hört av sig hitills som prutar 40tsek osett.

Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Måste väl ändå vara vanligare att Bmw's med större motorer säljs med automat. Tycker i stort sett alla bilar med sexor och åttor hallarna har automat, diesel som bensin. Någon som har försäljningssiffror på det?

Automat, elstolar, softclose, elhissar, automatiskt yada, yada... folk är lata idag ;)

Din 330 är INTE oattraktiv med automat.
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Dom som köper gamla BMW 3-serie bilar är ofta unga grabbar, som sällan gillar automat.

Som vanligt är det mycket luft i blocket-priserna, få bilar säljs till utsatt pris.
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
@weeeman Ja så kanske det är.
Headmaster: Du får väl hålla lite koll på den här annonsen vad som händer, den påminner ju till mångt och mycket om din bil. Även om din både är nyare och gått mindre.

Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Brave Dave
Good luck! Du kommer behöva det.
No offence.
//Marin
Marin: Det är inte min bil som är till salu. =) Sprang bara på den där annonsen av en slump och tyckte den påminde ganska mycket om TS bil.
Det ha varit fortsatt rätt svalt intresse, endel bytes förslag har kommit in osv och två till som vill "förmedla" bilen. Nu är nya vinterdäck inköpta så det lutar mot att jag behåller bilen och provar och sälja den till våren istället.

Tack för all input och förslag. Till våren så ska jag ta bättre bilder, så får man se om det är lättare att sälja en coupe till våren kanske.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.