|
|
|
|---|---|
|
Gah, måste jag köpa ett fult klistermärke igen bara för besiktningen då jag tog bort det gamla som varnar för passagerarairbag? Det står såhär på Bilprovningens sida: "Varningsmärke På passagerarsidan i bilen ska varningsmärke för krockkudde finnas (gäller förstås bara bilar som är utrustade med en sådan)." På min X3:a var det verkligen gigantiskt och fult så jag tog med mening bort det för ett tag sen. Kollar man eBay så finns det inga seriösa men rätt busiga stickers: Länk | |
|
Du får en gratis på Bilprovningen, ett runt litet varningsmärke. Vet andra som fått ett märke där iaf. Det framgår ju inte hur synligt det ska sitta. Borde vara fullt tillåtet om du monterar varningsmärket på sidan av instrumentpanelen så att det syns när dörren är öppen, men inte då den är stängd. |
|
|
Just det, så såg det ut på min gamla Peugeot ja. Låter bra, orkar inte lägga 50 spänn eller vad det nu kan kosta plus tid att åka till BMW för det. Tacl för svaret. |
|
| Sätt på en post-it med texten "varning airbag" så är den bara å ta bort när du besiktat. | |
|
Jag sa till på besiktningen men han tyckte att det räckte bra med att det står präglat i I-brädan. Skönt och det blev blankt papper, iofs inte så konstigt med en 2007:a. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.