AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.066

Nya Z4:an på bild!

Sida 3 av 3
be
745
beamer
BMW 320/325 E30 -84
Usch vilken hemsk front den har! Nä, Z3 é mkt snyggare!
Den verkar vara inspirerad av någon av Disney's tecknade filmer. Ronal teddybjörn-fälgar passar nog bra.

Det är som japanska bilar. Allt nytt ser ut som i Sony Playstation.
Toyota Celica, Nissan 350Z och så vidare.
Ser ut som skit ifall ni frågar mig. Ser ut som en tjock bulldog! Tycker bilarna blir fulare och fulare numera. Den nya fronten på e46 är ju inte snygg precis jämfört med den första som var tusen ggr snyggare!
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Det är verkligen delade meningar när det gäller designen av den nya Z4'an. Dock verkar det som om alla Z3-ägare här på BMWPower tycker Z4'an är hemsk. Jag sålde min Z3'a för drygt en månad sedan men absolut inte för att spara ihop till en Z4'a - den ser ju hemsk ut! Hoppas man vänjer sig (kalla mig gärna konservativ - det bjuder jag på!).

roadZter
Ras.mus
Z4 är mycket brutalare i sitt utseende. Z3 ser ju mest ut som ett spärbarn i jämförelse. Den här bilen behövs för att skilja sig från mängden! (mazda osv...)

Mycket fin bil!! Även nya 7-serien är snygg. Äntligen har även BMW börjat göra snygga bilar igen. För 3 år sedan fanns ju bara snygga ombyggda BMW... Tyvärr. En skam att inte lägga mer på utseendet när de har så fina bilar!

Har ni förresten tänkt på en sak? Har inte bmw (bl.a.) snott bakluckan från volvo s80? Ni vet det där att det blir en 90 graders vinkel mellan skärm och lucka där bak... ajajaj, länge sedan man snodde design från volvo...
När jag såg nya bmw 7 så trodde jag först det var en stylad s80 (kom bakifrån)... Gissa om jag blev lycklig när jag kom upp längs med! Den var snygg...

dunstan
www.bmw.se (de har Z4 info på hemsidan. Regga dig ¨så får du en bild att ha på desktopen).

Den är verkligen grymmt snygg!!! På tiden att man dödar den gamla Z3. Den är ju verkligen trött! Inte ens en Z3M Roadster är intressant längre. Z3 har länge varit den sämsta bilen i BMWs sortiment. Med lite för mycket gammal teknik redan när den lanserades. Ny Z4 är baserad på E46 och ny teknik! Den har potensen att bli en riktigt grym körmaskin. När kommer Z4M??? ;-)

Bara min åsikt... (ledsen om du som läser har en Z3! Inte min mening att vara elak mot din bil!)
al
47
allan
M-roadster 99
Estorilblau
sluta tjöta om snodd volvolucka...
SKITFUL!
e38, e39, e46, z3. Där har vi BMW!(och givetvis de tidigare modellerna!)
Se nya kompacten, 7 serien eller detta fiasko. Hoppas min bil håller resten av mitt liv...

Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den!
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Hej!

Såg ett par bilder på nya Z4, och ordet "fulsnygg" passar mycket bra i sammanhanget =)
Men det första jag tänkte på när jag såg den var Volvo 480... Tycker att fronten är lite lik på nåt sätt, speciellt strålkastarna i profil *usch*.

Såg också skisser på nya 5-serien, E60, och den var faktist riktigt snygg (iaf i jämförelse med de senaste skapelserna), snyggast bakifrån, "volvo-luckan" är inte lika tydlig. Fronten däremot var inte lika snygg.

Såg skisserna i tidningen Motor (juni-nr:et 2002).

- Nobody is perfect, but my car is -

MVH Niklas - Uppvuxen på E28 - ICQ: 85989541
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Är det bara jag som tycker att njurarna har "halkat ner"? Ser skumt ut...

Länk

roadZter
Nja. Får nog påstå att befintliga Z3:an ser bättre ut. Å andra sidan har jag inte vant mig vid nya 7-serie heller. Tycker BMW ska hålla sina linjer och inte sväva ut FÖR mycket. Den snyggaste BMWn enligt mitt tycker är E38. Den utstrålar ren makt och framgång.
Raka linjer och väldigt stilig.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Hur fet är inte det här!
Länk

Mer bilder här:
Länk
tja....jag undrar vad priset blir hoppas bara att den inte blir för dyr
tja....jag undrar vad priset blir hoppas bara att den inte blir för dyr
Cr
8
CroMann
740 -00
wow! z4 wow! Ju mer man kollar på bilderna desto mer trånar man efter en sådan. Jag misstänker att många belackare kommer att ändra sin uppfattning när ni sett den live, inte för att jag gjort det. Men kom ihåg bilarna blir alltid grymmare efter att man fått peta på dem i bilhallen. Skall bli kul att ta diskussionen igen efter att vi fått testa och se den på vägarna. Jag förespår en stor succe', bara inte priset blir högre än motsvarande SLK, för då har den inte en chans.

Cro
Cr
8
CroMann
740 -00
*Förtydligande*
SLK bättre pga avsaknad av dåligt tyg tak.
Nu får man väl hela Roadster klubben på sig, men jag ventilerar ändå det självklara.

/Cro
Jo
33
Johan535
535i -92
Z4 ser najs ut på vissa bilder, beror på vilken vinkel de tagit bilden från....

Något jag inte gillat riktigt med z3 är att baken ser lite mesig ut, lite av samma problem med z4...fortfarande väldigt fina bilar :)

Fälgarna på z4an på alla bilder ger jag inte mycket för, ser spinkiga ut och inte speciellt upphetsande...

Conceptbilen för z7 på Länk skulle jag inte banga på, fy satan va najs...bara njurarna som behöver fixas till....
bj
291
bjorasen
M535i -87
Kollade vidare på bilderna på sidan och fattar inte hur man designar inredning för framtida bilar(kolla Z7).... Så J*#%a fult! Alldeles för mycket retro, kan varken vara skönt att sitta i eller speciellt praktiskt. Många märken går mot samma trend. Vi får hoppas att det bara blir så på bilderna och inte i verkligheten! Nån som håller med??

Christopher
///M535i
BMWCS# 5041
Länk
Z3 e snyggare...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.