|
|
|
|---|---|
|
hej, ursäkta den dumma frågan men motorn har vart ur bilen ett tag å nu när ja monterar tillbaks alla grejer så är minnet...ja ett minne blott. avgaspackningen har ju en sida helt i metall å den andra sidan är ju med själva packningen. visst ska den "mjuka" sidan vara mot toppen å "metallsidan" va mot grenrören? tacksam för snabba svar! MVH "BMW probably the best car in the world" | |
|
Mina packningar var gjorda i metall på båda sidor. Jag hade satt metallen mot motorn. Om det kanske blir i framtiden ett grenrörsbyte eller nått, så sitter det inte en massa bränt skit på toppen. |
|
|
ok så de spelar med andra ord ingen roll? =) "BMW probably the best car in the world" |
|
| Kan jag inte tänka mig att det ska göra i detta fallet | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Bentley säger "Install manifold gaskets with arched side facing manifolds" dvs metallringen mot grenrören. Clintan66 : Var köpte du dina avgaspackningar? Tror jag bara sett avgaspackningar med olika sidor, därför är jag nyfiken. |
|
De följde med extraktor grenröret som jag köpte. När jag tog av orginal packningarna satt de med metall sidan mot toppen. Väldigt skönt att endast behöva skrapa ytterst lite skit, för att det skulle bli rent igen. Men men du kanske har rätt. Inte vet jag, men tror ärligt inte det spelar någon roll. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.