|
|
|
|---|---|
|
Elstyrningen till förarsätet har börjat krångla. Det är tiltfunktionen av sittdynan som numera bara går att justera åt ett håll. Den är nu alltså i bottenläge och mycket obekväm att sitta på! Vad brukar det vara som felar på dessa? Provade direktmata elmotorn och då funkade den fint, så den är det iaf inget fel på. | |
|
Vet inte hur det fungerar nu för tiden men på min 750:a när det begav sig så var det vajerstyrt via elmotorn till sätet och den änden på vajern som gick in i kopplingen på motorn skulle vara fyrkantig men blev med tiden halv rund. Samma symptom som du nämner infann sig då. Man kunde köra den om man stoppade in handen under sätet och tryckte in vajern mot motorn samtidigt som man körde den men rätt som det var så tiltade stolen igen så till sist var det bara att byta vajern. Den som väntar på något gott - Får alltid vänta för länge !!! Mvh: // Tobbe |
|
| Samma på min. Går dock att justera om man inte sitter i sätet! Prova, som en nödlösning. | |
|
nja...det gör ingen skillnad om jag sitter i sätet eller inte. kanske var otydlig men problemet är alltså att motorn inte får nån ström. direktmatar jag den så funkar tiltfunktionen som den ska. när man trycker på de andra knapparna så klickar det ju från nåt relä, men inte när man trycker på denna knapp. känns som att felet borde finnas där nånstans. men vart sitter dessa reläer eller vad det nu är? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.