|
|
|
|---|---|
|
Jag har nyligen lagat rost i skärmkanterna och har därför lackat runt skärmkanten, tyvärr så upptäckte jag i går när jag rubbade det att det nylackade partiet är en aning mörkare än det gamla. Jag använde BMW original sprayfärg (AlpinWeiss II). Vad kan man göra för att få bort övergången (det syns mest på kvällen). | |
Jesper |
Tjerna Tyvärr går det nog inte Jag kan tala om för dig att dom där BMW orginal färgburkarna är SKIT både att dom inte är lita tåliga som riktig lack efter som den är en komponets lack (ingen härdare,luft torkande) och dom stämmer oftast inte heller i till 100% i färgen det bästa är om man kan gå till en lack firma och be dom blanda fram lacken man ska ha, tyvärr har det blivit mycket svårare för dom säljer allt mindre över disk till privatpersoner man du kan ju prova i alla fall. Jag vet för jag jobbar själv som lackare Jesper |
|
Jag for till en lackfirma när jag behövde färg till mina skärmar. Det var inga problem! fick bara vänta i ca. 10 min!! |
|
|
Hej Det går att vatten polera just övergången så att nyansskilnaden knappt syns. Man använder då en speciell slipskiva som heter Abralon. Med en kan man jämna ut sådab effekter osm du säger dig ha på din bil. Tyvärr så kan enbart en proffesionel rekondare eller lackerare göra detta jobb. Mvh Christer Ekstrand Lahega Kemi AB |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.