|
|
|
|---|---|
|
Funderar ev på att tona om rutorna då det som sitter på nu inte passar in på bilen enligt mitt tycke, är för mörkt till bilens färg. Min tanke är att låta bakrutan vara som den är idag, men att sätta en ljusare film på bakdörrarna, samt ev även på framdörrarna. Vad tror ni blir bäst? Bilen Länk Länk | |
|
Jag körde på 45% runt om på min bil tidigare Länk Det vart lite mörkare än jag tänkt mig till min svarta inredning och trots att jag har glastaklucka som släpper in mycke ljus dröjde det bara nån månad inna jag åkte på böter. Så satsa på en ljus film 20-30% runt om så tror jag du kan klara dig ifall du blir stoppad och snyggt blir det me. |
|
|
Såg riktigt bra ut,men kanske en aning för mörkt. Om man behåller toningen på bakrutan som den är idag, och sen sätter typ den näst ljusaste (20%?) på dom övriga rutorna borde det se rätt så bra ut? |
|
|
Ha gärna i åtanke att även den ljusaste toning på framrutorna innebär nerslag vid en kontroll, t.ex flygande eller besiktning. Fabrikstoningen i glaset gör att minsta tillägg gör att man kommer under gränsen för ljusgenomsläpp, kolla gärna synpunkter och erfarenheter i andra trådar. Ett av de mest diskuterade ämnena faktiskt. FP |
|
|
Tjenaaa, det där med toning på framrutorna får du inte ha...ex när du besiktigar bilen. Men jag snackade igår med en från bilprovningen han sa. Om du har toning på fram. så blir det underkänt, men om du plockar ner hela rutan och besiktigar bilen så blir den godkänt, det räcker inte bara med att dra ner rutorna och dra bort säkringen,,, så länge det inte finns någon ruta fram så klara man sig..... Ta 45%bak rutorna och 25%fram hade det på min 525a en 2002:a... MVH KESKIN |
|
|
Är mycket väl medveten om vad reglerna säger om toning på framrutorna. Tänkte vänta med att lägga på dom till direkt efter besiktningen. Okej..du har ingen bild på den med den toningen? |
|
|
HEj..... Kolla här på bilderna Länk Länk Hoppas det blir bra med bilderna... MVH KESKIN |
|
|
Carlee82// Man kan väl inte få böter så länge det är inte sidorutorna fram som är tonade? Ska snart tona mina, hade tänkt mig 50% rutom bak. |
|
|
Jah exakt så länge inte fram är tonat så är det inga problem... vad får du ge för toningen? MVH KESKIN |
|
| 3000:- hos en av de bästa i Sverige tydligen, med två års garanti dessutom. :) | |
|
Grodan: Nej det är aldeles riktigt, men jag hade 45% runt om. |
|
|
Vad har du för grad på toningen på bakrutan? Blir nog att ha 20% runt om förutom bakrutan som jag tror får sitta kvar. Blir nog för mörkt då att ha en mörkare än så. |
|
| Hur många procent bör man ha till en svart bil med beige läder inredning tycker ni? | |
|
Har som sagt också en svart bil, och efter ha kollat runt lite lutar det nog mer åt en 35% film då 20% nästan blir för mörkt om man vill ha runt om. Skippar man framdörrarna så är nog 20% ett bra alternativ. Väljer man än ännu mörkare på en svart bil, som jag har på min idag försvinner bilens linjer tycker jag. |
|
| Lånar tråden lite.. har för övrigt en 330 cab saphir svart med svart tak samt svarta stolar och inredning.. ska tona min bil på tis och är i behov av lite hjälp .. tänkte mig 35% runt om vad tycker ni?? mvh | |
|
Länk gjorde min i jönköping för några veckor sen tog det näst mörkaste bak sen stegade framåt vet dock inte några % |
|
|
Det är ju jäddra stiligt med solfilm runt om tycker jag. Skulla helst vilja haft det på min svarta. Men det som suger är ju att förr eller senare åker man på böter och till slut måst man ta bort solfilmen. Hänt mej redan en gång med min förra bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.