|
|
|
|---|---|
| Mitt halvljus ligger lite högt och undrar om man manuellt kan kalibrera det? Alternativt om någon har tips på var sensorn sitter så jag kan kolla så allt står rätt till. (e39 M5 -01) | |
| Om en av sensorerna ger upp justerar den per automatik ner halvljuset direkt framför bilen, åtminstone med xenon..så felet ligger nog i justeringen på strålkastaren tyvärr vet jag inte om man kan kalibrera den | |
| Det var inte alls svårt. finns 2 vita inställnings skruvar i plast på var sin sida om strålkastarhuset. | |
| Vad är det för sensorer? vars sitter dom? har nämligen det felet att mina xenon halvljus pekar rakt ner. | |
|
Det sitter sensorer i hjulupphängningen som avgör om bilen lutar uppåt eller nådåt och sedan automatiskt justerar ljuset efter det. ------- //Lövet |
|
| okej tackar.. har sensorerna något speciellt namn? | |
|
Ja dom heter Knut-Göte!! Klabbarparn |
|
|
Det är inte alltid det är fel på sensorerna, bytar man strålkastare eller demonterar och monterar tillbaka strålkastaren så måste man göra en grundinställning. |
|
| Provade att skruva på skruvarna som ställer in ljusen manuellt men inget händer då? eller måste man skruva jätte många varv? | |
| okej.. har kommit fram till att det klan bero på några plastbitar som brukar gå sönder, men vars köper man nya sånna då? på realoem hittar jag bara till bilar tillverkade innan 09/00... Hur ser det ut på min -01 finns inte dom där då eller? hur ska ja justera? | |
| Jag hade samma fel och då hade bara fästet på länkarmen för sensorn lossat. själva fästet hade gått sönder lite men det fixades med ett buntband tills jag fick en ny. | |
|
okej men jag ser att den sänker ljuset å sen höjer lite varje gång ja startar kan det ändå vara sensorn? Varför händer det inget då jag skruvar manuellt på skruven vid halvljuset? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.