|
|
|
|---|---|
|
Jag skall snart ställa in 740'n i garaget för vintern, den är för välhållen för att riskera att rosten äter upp den i vinter. Hade tänkt köpa en småbil, men jag kan nog inte hålla mig... Vad är det roligaste jag kan köpa för rimliga pengar. Är lite sugen på E39 M5, men det kanske inte skall betraktas som en vinterbil;-) Mvh, Per-Magnus | |
| En fyrhjulsdriven version vore inte fel vintertid. Mycket beror på hur mycket pengar du är villig att lägga på en vinterbil. | |
| Lägg slantarna på en riktig rostskyddsbehandling av 740an så åker du kungligt hela året och slipper problem efter vinterförvaring ! Dessutom inga rostproblem på sommaren heller./ BMWentusiaster kör inget annat på vintern. | |
|
Skall du ha en bra vinterbil och köra 740´n på sommarn så skulle jag nog titta på en Xi eller Xd av något slag. Vad pratar vi för budget? //amullo |
|
|
Ja, budget är ju alltid flexibelt, men jag tänkte mig nog att ligga söder om 100k. Jag har redan 4 bilar varav 2 BMW;-). 740'n är i ett så otroligt bra skick och aldrig vinterkörd, så det känns som helgerån att köra den på vintern. Mvh, Per-Magnus |
|
|
Vad är de andra 2? Bara så man vet hur det hela skulle passa in. E46 facelift 330ix Touring kanske? Länk Min herre verkar ju inte ha några problem med förbrukningar, så diesel föreslår jag ej. Denna E39 523 ix sedan såg fin ut, men jag misstänker att det angivna miltalet inte stämmer. Länk //amullo |
|
|
E39 ix? :o Står som 1+1 drivaxlar på vv.se men som en vanlig E39 i realoem. VIN är modell-VIN är GR06864. Finns det verkligen fyrhjulsdrivna E39? Kanske en n00bfråga, men jag har aldrig hört talas om det innan. |
|
| nej det finns väl inga e39 ix? | |
| Nej, inga 4WD E39 finns. Det samt touring i M-utförande blev aldrig av på en annars så trevlig modell. | |
| Någon har iaf lurat i vägverket att det är en 4x4 :) | |
|
Tack för tipsen. Den där 330 kombin såg riktigt trevlig ut, det har jag inte kommit på själv. Tack för tipset!!! Mvh, Per-Magnus |
|
|
vassego! Jag får vällan anse mig vara N00b med anledning av e39 tipset.. Men jag bara glad amatör! :) //amullo |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.