|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en 740 ia årsmodell 1997. Det låter som ett surrande ljud precis bakom klimanläggningen? Sitter någon form av fläktbakom där som känner av luftempen eller dylikt vad jag förstått. Är det vanligt att den börjar låta? Någon som har en aning om man kan byta den till någorlunda pris på någon BMW verkstad? Eller kostar det skjortan? Mvh Matte | |
|
Kan vara fläktmotståndet,de sitter snett vänster bakom handsfacket. Kostar ca.250kr på Bmw har jag för mig... |
|
|
Stämmer - det är nr 7 på bilden här: Länk Tyvärr tycks denna fläkt inte säljas som reservdel. Kan kanske löna sig att ta isär och göra rent. Själv bytte jag hela modulen, fast av andra skäl. |
|
| När jag hade samma symptom på e36 skulle en sådan fläkt kosta runt 500:-, men min blev tyst av rengöring och lite fin olja på axeln... | |
|
Någon som vet en bra verkstad i skåne som kan plocka loss manöverdelen och sen smörja upp fläktmotorn lite??? Då jag inte pillat med sådant förut så vill jag inte börja bända något där nu, vill inte ta sönder något. Mvh Matte |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.