|
|
|
|---|---|
|
Min bil kommer aldrig upp till normal temp utan ligger strax i mellan det första vita strecket efter det blåa på mätaren och normal tempen i mitten. Gjorde en koll men mitt diagnos instrument och fick fel koden :Map cooling thermostat control circuit singnal high. Är det någon som vet var det är för fel då? Eller vad som kan vara sönder? Är mycket tacksam för all hjälp jag kan få då jag ej är jätte kunnig på motorer! Mvh Jonas Alias Mrpowwer | |
|
Glömde skriva det gäller en Bmw 330I -02:a Mvh Jonas |
|
| Jag skulle gissa på nån temp givare men vart den sitter eller om det finns fler har jag ingen aning om. | |
| Har haft det där problemet på min gamla 525´a en gång i tiden och då var det termostaten som inte stängde riktigt och i och med det så gick den kall! Tror ju inte det är så på din nya bil men har man slut på idé ´er så kan det ju vara värt att kolla termostaten | |
|
Hej, Felkoden kanske säger ngt annars typiskt termostat, vattenpump eller luft i systemet. Sök och du hittar en massa i forum och gör-det-själv. Vattenpump hände mig och är klasssisk då den är gjord av plast och ger upp efter 6-10 år. mvh Lars |
|
|
Liknar? Länk |
|
|
På min cab var det termostaten som lagt av då tempmätaren inte nådde upp till "klockan 12". Jag fick anmärkning på avgasvärdena på besiktningen men efter byte till ny termonstat så var det OK igen. Inte raketvetenskap att byta men många plastklips som kan gå av för att få loss den. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
| Termostat. Termostat. Termostat. | |
|
Har haft precis samma problem på två e46or och det har varit termostathuset. Huset är i plast och de "spricker" typ invändigt så vattnet går förbi termostaten. Vart inte särskilt dyrt att fixa. Kan kanske vara det som är problemet. Mvh |
|
|
Okej har varit och köpt ett nytt termostathus nu och ska byta det i veckan. Vill tacka alla som har tagit sig tid och läst och skrivit på min fråga! Mvh Jonas |
|
| Byt termostaten när du ändå byter huset. För att var på den säkra sidan. eller kolla iaf att den fungerar i en kastrull med vatten på spisen och en termometer | |
|
Ja termostathuset är komplett med termostat :) Mvh Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.