AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.137

byta till logic7 ?

mo
49
morbidfinn
525 touring -07
Någon som har en susning om hur MOST fungerar eller hur nätet ser ut?

Har i dagsläget buisness HU högnivåkopplad till audison bit one ljudprocessor.

Vill byta till en logic 7 HU, som jag ansluter till en "MOST till toslink" omvandlare vidare mot ljudprocessorn.
Skulle i de fallet få digital ljudöverföring plus orginalt utseende!

Omvandlaren jag hittat på nätet:
Länk

Sen, vad är skildnaden mellan buisness och professional stereon?
Olika frekvensomfång? funktioner?
Är du säker på att Business stöder MOST? Vet inte hur det är i 5-serien men för 1- och 3-serien krävs Radio Professional CD för att kunna få Logic 7.

Kortfattat så har Professional fler funktioner och anslutningsmöjligheter (USB, Bluetooth) än Business.
mo
49
morbidfinn
525 touring -07
Ja de därför jag ställde frågan.
Alltså byta buisness cdradioenhet till logic cdradio. Ska inte montera logic ljudsystem.

Ok intressant att professional har usb mm !
Frekvensomfånget ska väl vara större än buisness?
Låter som de saknas mycket i de högre registret från buisness stereon.
Det är inte bara att byta. Du kommer behöva att programmera in den nya enheten i bilen. Exakt vad som krävs för detta kan jag inte svara på eller om det är möjligt.
mo
49
morbidfinn
525 touring -07
Misstänkte programmering.
Något mer innan man börjar söka efter beg delar?
Ev kablage?
Inte en aning. Du får kontakta BMW för att få svar på vad som går och inte samt vad som behövs.
mo
49
morbidfinn
525 touring -07
Jo men jag frågar i ett bmw forum om detta. De väl de forum är till för.
Har du inte svar så behöver du inte svara och hänvisa mig till bmw. Kram
Det du försöker dig på, är något som ytterst få personer försökt göra. De flesta byter enbart högtalare och/eller monterar en förstärkare till befintlig huvudenhet.
BMW brukar ha utförliga dokument på vad som behövs om något ska eftermonteras samt vad som går och inte. Därav att jag hänvisar dig att kontakt BMW. Det är i all välmening.

Klart att ett forum är tillför att ställa frågor men när det gäller interna komponenter som är kopplade till BMWs fiberoptiska bussar vill jag påstå att få vet hur det fungerar.
mo
49
morbidfinn
525 touring -07
Tackar å bugar för svaret
Du kan ju testa och söka lite här: Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Har inte i färskt minne hur det låg till med E60, och infolistan är ju borttagen, men vad jag ändå minns så krävdes inte Radio Prof för Logic7 i E60.

Dvs i så fall så borde standard HU ha MOST-utgång?
Har du kollat baksidan?

Enda skillnaden mellan Radio Prof och Business är fler funktioner, inte ökad ljudkvalitet.
Någon "Logic7-HU" finns inte; antingen är det Radio Business, Radio Professional eller en av Navi.
Ki
353
Kidneyfailure
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
Tjenare morbidfinn

Finns mycket på den här sidan också. Tänk bara på att de inte har enklaste e60-stereon i USA, men den setupen verkar finnas på e90 där.

Länk

Särskilt denna är som stereo-porr, dock har de inte business som utgångsobjekt men kolla in racket till slustegen!:

Länk

Här har man gjort som du först provade med ny hu:

Länk

Jag hänger mycket här. Finns bra grejer.
Ki
353
Kidneyfailure
520i-95 E34
1600t-72
525i-04 E60
320i-98 E36
Vad jag menar är alltså att det kan finnas kunskap här till att lösa dina frågeställningar. Länkarna är till andra projekt som egentligen inte är kopplade till Logic 7.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.