AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
6.647

E36 M50 - Tappar kraft lite spontant

Sida 2 av 2
N.
114
N.Eklund
E36 325 -94
E36 320 -93
Hej bara en spontan fråga! när du bytte LMM´en kollade du då så att alla felkoder vart bort plockade från boxen ifall det var några? För ligger det nån fel kod där så lär du inte märka att dy bytt LMM´en för då lär den gå i "safe mode"
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Har nu även bytt Lambdasond och Katalysator... fortsatt samma problem gällande att han ena sekunden går magert och andra sekunden för fett...

Börjar bli lite urvattnat nu men fortsatta förslag?
se
123
selaja
325IM e36 1993 Individual
325 e91 2006
Jag tror också på luftmägndssmätaren, kolla om du kan låna en sådan från e bekant eller liknande, i vörsta fall köp en på skroten,
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Ja problemet ligger tyvärr i att jag har bytt LMM =/

Bytat hittils (utan resultat) är:

- Temperaturgivare
- Vanos Solenoid
- Lambda-sensor
- Tändstift
- Katalysator
- Luftmassemätare
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Läckor? Avgassystemet eller gummibälgen mellan LMM och spjällhus.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Lite som talar emot läckor är:
- Alltid katastrofgång på kallstart.
- Alltid bra när de blir varmt, förutom när man kommer upp till 4500 varv, då de tappar kraft vartannan sekund och får tillbaka den vartannan.

Hade väl varit lite mer sporadiskt om de vart läckor?
se
123
selaja
325 e91 2006
spridare, soppapump, då det är inte något sånt som spökar? försöker bolla idéer. Ifall du vill felsöka spridare så har jag 6 st sånna liggandes endast 9600mil ( std som båda vi 2 använder) som du kan få låna.
se
123
selaja
325 e91 2006
föresten väldigt snygg 325.an är. såg den på garaget.org
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Selaja, tack så mycket! Synd att jag inte får den att kunna rulla på vägarna bara =/
Ch
10
Chemil
320i -94
har du kommit på va det är för fel på din bil. jag har nämligen samma fel jag med. jag har bytt kamaxelgivaren, vevaxelgivaren utan resultat samt att jag hade höga värden på avgas utom lamdan som va normal. min är svårstartad när den står ute en natt. men startar som den ska när den stått i varmgarage. har köpt motortempgivaren men inte bytt den ännu.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tjena Chemil!

Glömde uppdatera denna tråden.

Jag hade redan testat med en beggad Luftmassemätare, utan resultat. Dock så gav sig en av mina mekaniker fan på att de var just den och stack för att köpa en spitter ny istället. Sim salabim, så verkade bilen både starta och gå helt normalt igen.

Jag hade också bytt katalysatoerrna till mkt nyare sådana. Jag kör runt bilen en varm sommardag innan besiktning i drygt 2-3 timmar hårt. Rullar in och går se avgasvärdena ligga vid 700.. katastrofalt. Jag bad honom ta ett extra varv o komma tillbaka vilket han motvilligt gjorde. Denna gången var det perfekta värden.

Så bilen gick numera perfekt kändes det som, men något är fortfarande nog inte helt ok.

Efter ett halvår nu så har bilen börjat bli svårstartad etc igen, men jag undrar om det inte beror på att jag har en riktigt kass tomgångsmotor som jag måste byta.

Men ja, prova med en ny luftmängdsmätare, ven om just jag på min bil verkar ha något fel till.
Ch
10
Chemil
320i -94
Okej så den gick bra ett tag med en ny alltså. Har du prova och köra felkoder på den? Och va säger den då? Ja tror de kan vara nån givare som är kass på min bil. Ska börja med motortemp givaren. Blir inte de bättre får ja byta nån mer. Kan ju vara va som helst.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Njae, har inte OBD2 så fick inte några vettiga felkoder om jag minns rätt. Jag bytade motortempgivaren på min. Ingen skillnad tyvärr, kan ju dock vara så på din, man vet aldrig.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.