|
|
|
|---|---|
|
Jag är sugen på att köpa en sommarbil. Har tittat på en svart 328 CAB -95, är det någon som har köpråd kanske till och med har en till salu?! Det kittlar att kåpa en M3á men då går jag utanför budget. Frågan är om det är någon större skillnad mellan en 325'a och en 328'a är det någon som har moment kurvor på dessa? Beemer | |
|
Hej ! 328 bl.a varvar mindre på motorväg, och har ett MYCKET grymmare vrid på låga varv, det gör att den känns mkt snabbare. 325an får man vänta lite på att det ska hända grejer, men den är piggare på att varva upp till varvstoppen, helt enkelt en busbil:) En 328 lixom står still efter 6krpm men vägen upp dit går fort;) Jag har kört mkt 528 e39, och den drar mindre bensin än min 325, motorn känns även modernare i sin attityd o gång:) Jag köpte m3 3.2 cab, o den får 325 o 328 att kännas som en nissan micra eller nått:P Jag hade i nuläget köpt 328 om jag vart dig, för det är nyare grejer för samma pengar ungefär:) Mvh Patrik Do you know the muffinman? |
|
|
ACn (om den har någon) ska den fungera.tro mig behövs i cab, inte skönt o bränna sig i solen o sen sitta o svettas me taket uppe:P Kolla så taket fungerear o inte läcker nånstans sen det sedvanliga för e36 :P Do you know the muffinman? |
|
|
328:ans vridmomnetskurva tilltalar även mej. Jag har en 325 men hade jag köpt idag med dagens kunskap hade jag sökt efter en 328. Inte för att 325 är tråkig men 328 är ännu roligare (och M3 säkert superkul). Men tänk också på att en cab inte är lika vridstyv som en täckt bil - märker du vid sportig kurvtagning. Kolla att fönsterhissarna funkar - dvs går ner och upp vid dörröppning/stängning. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Kolla i golvet gärna under mattorna om möjlighet finns för det är där rosten börjar på en cab som läcker in eller har läckt in vatten. Kolla att elhissarnas ALLA funktioner fungerar. Hel och fin cab och att den fälls upp och ner utan att ta i cablocket och att den tätar ordentligt. Hissa upp rutorna och följ med blicken så att rutorna inte lägger sig fel när rutorna når topläge. Kolla efter sprickor i bakluckan vid skruvarna till låskistan. Mkt vanligt med sprickor där som kan göra bakluckan svårstängd då låset lättt böjer sig då. Ren och fin gång i motorn. Kontrollera att den inte luktar bränd olja vid full gas vid körning! Kontrollera vattennivån och oljenivån och olje färg. Kontrollera missljud i bakvagn. Detta är dem vanligaste sakerna en E36a kan ha problem med enligt min erfarenhet av modellen då jag haft ett antal olika E36. Varav jag just nu äger en 328 Cab och en 325 Coupe och en 318 Sedan. Tycker 328an är betydligt trevligare i motorkaraktären än 325an. |
|
|
Vet var det finns en extremt välskött 328 utan massa konstiga fel och brister! ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.