AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.116

Nyheter för 2011 KartDVDs!

Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

2011 versionerna innehåller 3 st DVDs( EnkelDVDs) för Professional Idrive navin

Disk 1 är Västeuropa
Disk 2 är Mitteuropa
Disk 3 är Östeuropa

Anledningen till att PRO skivan innehåller 3 DVDs är att BMW valde att lösa problemet med att bilar med Idrivebaserad navi PRO (CCC) hade problem att läsa Dual layer ,så istället blev lösningen att sprida ut kartinnehållet på 3 st DVDs

2011 HIGH för MK4 är 1 Disk Dual layer innehållandes ÖST,VÄST,Mitt-Europa!
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Hmm... så dom som är uppdelade i tre DVD funkar inte i MK4?

De som funkar i MK5 och som är 2011 är en dual layer DVD?
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
ravve: Vad är mk5?
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Ah, jag skrev fel, hehe. menade MK4 på båda raderna jag skrev.
Jo
211
JockeX
Touareg
Varför i allsindar är Sverige ihopbuntat med östeuropa?

Det enda landet vi har något gemensamt med är Norge (och kanske Finland):

Bulgaria, Belarus, Croatia, Estonia, Finland, Greece, Hungary, Norway, Poland, Romania, Russia, Sweden, Slovakia

Varje gång (ok jag har inte rest med bil söder om sverige på flera år men av ngn anledning tycker jag ändå att det här är värt att skriva en tråd om) man ska resa söderut nu så måste man byta skiva, antingen om man ska över öresundsbron eller med båt...

Rätt lustigt att de delat upp tyskland och frankrike också, tyskland tillhör "middle europe" och frankrike "western europe"... 3 skivbyten för en resa ner till frankrike och tyskland med andra ord...
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Jag tycker också det är lite irriterande med skivbyte, men men, det går väl.

Något jag stör mig på, är att DVD läsaren i CCC navin verkar läsa mycket mer om man har en bränd skiva i DVD facket, än en org BMW navi DVD.

Är det andra som har märkt detta? Jag bränner på högkvalitets DVD skivor samt vid lägsta hastighet, men ändå verkar CCC' DVD läsare få mycket mera att göra jämfört med en org BMW DVD.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Jag undrar om inte dom större vägarna är med på samtliga kartor, annars är det skandal, om inte annat så får man väl försöka få tag på en 2010.2 som bara var en dvd.

// Mvh Andreas

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hela Europas större vägnät brukar ju vara med på samliga, så var det i alla fall när man kör med CD i MK3 och tidigare.

I mitt fall är det i alla fall störande att dom lagt Sverige och Danmark på olika skivor då det ändå blir ett antal turer över bron per år.

___
//Ulf
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Dom större vägarna är med på samtliga dvds...men det är allt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.