|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar om det är vanligt med hjullagerbyte fram på e60! 520 04:a som gått 11000 mil! Har oljud i framvagnen när bilen gått 10 minuter! Är det farligt att köra med den? | |
|
Ja det är farligt att köra med ett hjullager som är på väg att skära! Men om det tar 10 min varje gång innan oljudet kommer så är det till 99.9 % inte hjullagret, det ljudet skulle komma på en gång när hjulet rullar !!!!!!!! |
|
|
tack för att du svarade. kan det vara däcken? där är bara 3-4 mm kvar. tänkte annars vänta o byta dom tills våren |
|
|
Ja, däcken kan du vänta med, tror du däcken helt plötsligt låter illa ? Är du säker på att oljudet kommer från framvagnen ? |
|
| Jag har inte haft bilen så länge. | |
|
Kan tänkas att lagret går varmt och börjar väsnas. Verkar vara vanligt på E60 med lagerstrul. Tror det var "Gorban" som pillade bort tätningen och fann att det inte var många milligram fett i dom. Det ska då snålas på allt. Kärvande kolv eller glidpinnar i bromsoken kan oxå tänkas. |
|
|
Om det "morrar" i bilen kan det vara ett (eller flera) hjullager som är på väg att tacka för sig. (Definitivt ohälsosamt!!!) Byter du lager och oljudet kvarstår, kanske mer tom. mer när du bromsar kan det vara däcken som börjar få "klackar" i mönstret. Det kan medföra surr/morrljud. (Hände även på min mc när det blev klackar i mönstret.) Har du sk. Run Flat däck blir bilen dessutom "jobbig" att köra. (Spårkänslig utav h-vete!) Lycka till med felsökningen. /Uno. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.