AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
1.719

Angel eyes problem X5 -04

po
6
polgar
M3 Cabriolet -97
X5 3,0i -04
Bägge Angel eyes ljusen slocknade samtidigt på höger framljus och varningslampan inne indikerar på fel både på höger och vänster sida.

När jag bara har parkeringsljuset tänt lyser Angel eyesen på vänster sida medan blinkerslyset lyser på höger!

Var kan jag hitta felet?

Får ibland även indikering på att höger bakljus är trasigt, sker oftast under färd och kommer och går!

Pogge senior
Be
159
Benzan
X5 30d M-sport F15
ttp://www.garaget.org/?car=192869
blinkerslampan lyser för att angel eyes lampan inte lyser på den sidan. kolla efter glapp hade det på min eller så har lampan helt enkelt gått sönder.

xenonkungen har lampor till angel eyes även vita .. köpte vita till min där = snyggare :-)

ang bakljusen så är det ett vanligt fel att dom ärgar. losa å kolla hur dom ser ut, ev så räcker det med å fixa till dom lite

po
6
polgar
M3 Cabriolet -97
X5 3,0i -04
Låter som ett glapp, då bägge lade av samtidigt!

I Instruktionsboken står inte ett ord om angel eyes byte.

Finns det någon vettig instruktion?

Pogge senior
Be
159
Benzan
X5 30d M-sport F15
ttp://www.garaget.org/?car=192869
var som att byta vilken lampa som helst i strålkastaren, jag behövde ej plocka ur hela strålkasteran . på ena sidan var det lite tight att komma åt så jag fick lossa expansionskärlet lite så jag kom åt.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Slå med handen försiktigt på glasset då brukar de fungera igen (ett tag till i alla fall) om de är inte helt slut. Annars är det bara och byta enheten till angeleyesen. Till E90 med arbete gick på ca 700:-/sida om jag nu minns rätt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.