AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
39.094

Vem kör 325 IX?

Sida 1 av 7
Ekin
Vore kul att se om någon kör med 325 IX E30 på forumet längre!
Berätta gärna vad ni kör med också!

Jag kör en 325IX -88 sedan, Diamantsvart med röd läderinredning/sport.
Jag kör en bmw 325ix e30 lax silver
har ju inte körkort än så bli å åka på lite grus vägar ibland
be
83
berraz328
328im - 96
kör en mattsvart 325ix-87,extraktor,annan kam,sänkt,vita fälgar, osv.

letar bra drivknutar fram eller en lösning på dom så om nån har så pip till!
Ekin
berraz328> har du nån bild på bilen? ja tänkte måla mina vinterfälgar vita, skulle va kul att se hur det ser ut!

be
83
berraz328
328im - 96
ska försöka gräva fram en bild till dig, måste bara tvätta av dom så du ser att dom e vit =)
be
83
berraz328
328im - 96
hmm endast 3st ix ägare på detta forum?
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Jag kör inte IXen just nu, men i vinter tänkte jag köra med den.

628csi
Ekin
det är väl då den är bäst!

kom igen nu alla IX:are
Ha
13
Hannes m
325ia (iax) touring -91
Jag kör snart en 325ix (hoppas jag)
ska "bara" få den att gå på alla cylindrar först:)

Lite OT vad kan en 91 touring som gått 8700mil vara värd?, ingen pärla men kan nog bli fin igen, ganska rostfri,
Ekin
Inte alls OT, diskutera allt som kretsar kring IX.

Jag e inte så insatt i priserna nu, men jag betalade ca.18 000kr för en 88:a som var ganska risig med helt okej teknik.
Ha
13
Hannes m
325ia (iax) touring -91
å fan jag gav 325kr för en ny nyckel och fick bilen, lagt ner 1900.- på bromsarna, nu är det bara motorn och lite rost fix kvar, lite kosmetiskt invändigt, kanske kostar på den en ny lack och däck kanske några balla 17" fälgar och eventuellt ett trim chip för 199.- på tradera ger 13 häst mer:)
finns på blocket för 300:-
och han som säljer det bor granne med mig så han kan nog stoppa i det också

så enda problemet med bilen är att den inte går på en cylinder, men jag har börjat felsöka men inte kommit så långt, känner att jag behöver hjälp eller mer kunskap innan jag börjar "riva"

Ja just det det var dåligt halvljus på senaste bes, så nya lampor också, blir kanske xenon, och eller hid, vore balt med hps i bilen:) och så blir det kanske lite dioder som alla andra pizza turkar har

sport avgas sitter redan, så den låter grymt:( ljud är ju inget ballt sleeper är tuffare.
Ekin
Men kom igen nu! nog visste jag väl att IX ägare hade minskat. men nog måste det väl finnas mer?

Visa användare
133
SKii
Volvo V90 D4 aut -17
Volvo V70 2,4 -02
Hej

Var och köpte en 325ix -89 sedan igår, ska hämta den i helgen. Dock så är det en hel del kosmetiskt ordnande med den innan den är ok men den går mycket bra i motor och och drivlina. Sitter ett kjolpaket på den också som jag inte kan identifiera, typ skrämbreddare som även breddar trösklarna. Ser diskret och snyggt ut så det är inget vulgärt "ufopaket" men har inte sett det förut...
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Kjolpaketet ingår i Ix

628csi
Visa användare
133
SKii
Volvo V90 D4 aut -17
Volvo V70 2,4 -02
Tar tillbaka det där med kjolpaketet, var ju som sagt original på dessa bilar... ;)
Ekin
förresten ni som kör IX, tycker ni att Viscodiffen för mycket ljud när man kör långsamt och svänger tvärt tex. i stan.

Min för ett väldig oljud, speciellt när den är lite varm och bromsar mer.

Hur upplever ni era?
viskodiffen låter inte så farligt på min , men byt oljan å kontrollera nivån så äre lungt
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Jag har som brukar köra med till och från på vintrarna sen många år tillbaka, inte märkt något oljud från viskodiffen alls faktiskt. Stryktåligaste BMW'n jag någonsin ägt om jag ska vara ärlig och den som haft bäst framkomlighet av alla bilar, 4hjulsdriften är något speciellt faktiskt!

En röd '88 med sportstolar.
Visa användare
273
Skillz
325i Cab -88
Menar givetvis -90 och inte 88... 88 är e30 cabben.
Visa användare
43
Firestoffe
BMW 325 ix Coupé -87
Tja..

BMW 325ix Coupé -87 helt org. med 17" cromefälgar

Kör inte fortare än vad du klarar av...!
st
33
styx
325ix Touring -89
M3 Touring -98
528iA Touring -98
325i -89
Kör en 325ix Touring -89. Ännu orginal, men ska på med en stöddig topp och extraktorgrenrör så blir det nog lite bättre svar från pedalen samt att bitarna håller bra om man håller sig kring 200hk. Andra planer är att byta bussningarna till powerflex alt delrin, fjäderbensstag fram ev bak (bak kan vara lite overkill) samt ha orginal höjd på den då den ska vara vinterbil och då inte plog bil, komfortmässigt får det gärna skumpa och hoppa det spelar mig ingen roll =)
För övrigt den bästa vinterbilen jag ägt och kört.

Om man ska trimma den kan det vara aktuellt att stumma motorfästena, byta till delrin etc! Sedan kan man skjuta fram drivaxeln i främmre diffen så den kommer längre in och splinsen får större "grepp" yta, läs mer på nedan länk

Länk Driveshaft Shims

Här finns mycket information och mek tips kring ix modellen
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.