|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada galningar! Någon som har några bra tips när det gäller lustgas och bmw motorer... Har lite funderingar på att köpa ett system till min M3:a men fårgan är bara, HÅLLER DET???? =) Är det någon som har några possitiva/negativa erfarenheter av lustgassystem så hör gärna av er! | |
|
Tjenaaaaaa!!! har för mig att det var nån lirare som tryckt in kompressor + NOS i sin 3.0 här på forumet.... MEN, visst pallar grejerna, ev. kan det vara klokt att byta slitdetaljer, såsom: koppling, ventilfjädrar, (kammar) kolvringar och vevlager... men funkar NOS in en 325, så ska nog S52 motorn palla det med , trots optimering.... lite tankar bara, ha det bra, MVH Philip |
|
|
Tja Philip!... Mmm... du har nog rätt, det ät ingen dum ide att byta ut lite slit delar på en bil som rullat snart 14000, mycket är redan bytt med det finns mycket till att se över. Däremot är det ju tyvärr ganska dyrt... Jag tänkte på det, hur tror du "katen" reagerar på lustgas? Det vore ju lite synd om den strök med oxå =) Ha det gutt! Mvh / Olof (mitt mer riktiga namn om man säger så... *ler*) |
|
|
Kolla in www.streetcar.nu Dom säljer NX lustgassystem till alla bilar! |
|
|
Barbapappa:Motorn behöver ju ett visst motstånd i avgassystemet för att arbeta optimalt, men med NOS borde principen vara densamma som för turbo/kompressormatade bilar, att motståndet skall komma så långt "bak" i systemet som möjligt, dvs ryck katten, sätt dit ett rör istället, så du kan montera tillbaka det vid nästa besök vid SBP... sen hur man gör med givare o. dyl från katten vet jag ej... men nån anna på sidan är kanske bättre på trimmning av avgassystem... nån ???? dessutom förbranns ju bränslet effektivare vid NOS-injektion, så... MVH Philip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.