|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag får hela tiden den här felkoden: 228 Lambdareglerabweichung bakk 2 zu grob När bilen står på tomgång börjar den gå ojämnt och när man vill köra finns det inget drag. Sedan efter det tänds motorlampan. Jag raderar felkoden och bilen funkar som den ska. Efter ett tag händer det igen. | |
| Är det ingen som vet något? | |
| En kvalificerad gissning är att det är fel på Lambdasonden. | |
|
Hej! Jag tror att det finns fyra eller tre stycken, men koden säger inte vilken det är fel på. Vad tyckert ni, är det de som sitter inne i motorn eller är det de som sitter efter katalysatorn. |
|
| Gissar på trasig vacuumslang. Samma fenomen som jag hade för några veckor sedan. | |
| Var sitter vacuumslangen? | |
|
Det finns en massa slangar som kan läcka. Leta med startgas. Låt motorn gå på tomgång spreja startgas överallt. Finns det läckage så ökar tomgången. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
En översättning från google Lambda styrenheten avvikelse Bakk 2 till ungefär. För mig det som en felkod som inte exakt säger att en lamdasond är trasig, utan att den får ett värde som är utanför sitt mätområde. Så jag hade kollat tjuvluft samt läkage avgassystem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.