|
|
|
|---|---|
|
Skulle sätta mig i bilen och starta då den startade till lite för att lika snabbt dö. Sen dess går den bara på startmotorn utan ett minsta tecken på att starta. Tar man startgas så kan den starta till 1 sekund och sen dö. Bytte kamrem och löphjul för 3 veckor sen så jag antar att remmen är hel. Vi såg sen att det slog gnistor mellan fördelarlocket och den svarta plastkåpan över locket och så slog det gnistor nere vid tändstiften. Detta tyder på överslag så jag bytte rotor och fördelarlock då dem var dåliga men bilen vägrar starta och överlaget är kvar. Antar att det är överslaget som är problemet men vad är det som får det att bli så? | |
|
soppa, gnista luft... bara att kolla vilket som inte finns. När det hände mig var det soppapumpen som hade gett upp. Kör så det ryker! |
|
| Men soppan har väl inget med att det slår gnistor i hela motorummet? | |
|
Nej! Kände mest igen symptomet att bilen inte startar och att det går på startgas. Kolla jordkabeln till motorn, kan ju ha inverkan på gnistbildingen... |
|
| den står inte ett par kuggar fel då efter kamremsbytet? :) | |
|
Kamremmen står rätt om den inte kuggat över. Vad är vanligt fel när den inte får soppa? |
|
| mät om du har spänning fram till bränslepumpen när du vrider på tändningen. | |
|
Vi har kommit fram till att motorn inte får soppa. När vi kollade under baksätet på högersida fanns det 2 kontakter att välja på. Den ena går till tankmätaren och den andra till pumpen. Vi har ström till tankmätarens kontakt och svag ström till pumpen. Ska det va så? För isåfall är pumpen trasig om inte så får nån gärna berätta :P Har kollat strömmen med 12v testlampa. |
|
| du bör mäta samtidigt som du kör runt motorn plus att ta av soppa slangen från t ex feul railen så att den töms på tryck för är det redan tryck i den så stängs pumpen av tills trycket behövs igen | |
|
Garanetrat pumpen, alternativt spridarna!! Inte helt omöjligt med havererat bränslefilter heller! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.