|
|
|
|---|---|
|
Hej! måste köpa nytt främre system och undrar då om 328:ans passar? varför ja undrar e för att de har separata rör hela vägen jämfört med 325:an som gor ihop innan kattarna för att sen dela sig igen. gör väll ingen jätteskillnad men borde bli mindre mottryck? ser ju ut att vara bolt on =) slutsatsen e alltså: kan ja köpa avgas från 328 å montera det på min 328:a? vad är det som skiljer? tacksam för bra svar å inga idiotförklaringar MVH//Jesper "BMW probably the best car in the world" | |
| Det är inga problem att byta. Det passar, men jag kan inte svara på varför 328:an har 2 rör. Nu har jag själv svetsat eget 2,5". | |
|
hur ser ditt system ut då? =) men vart sitter lambdauttaget på 328-kalaset då? "BMW probably the best car in the world" |
|
|
Jag har 4 stycken. 2 innan och 2 efter katt. |
|
| Undrar jag om inte systemen är mer eller mindre identiska, möjligen med uttag för 2 lambdasonder på 328i...Kolla artnr på Länk så får du klarhet | |
| Hade kattarna i grenröret. Nu har jag bara en race katt. | |
| Jag har bara en katt!, Smulan! | |
|
lamderna från 328i sitter på grenrörens nedre ände där rören gått ihop från cylindrarna. BMW ownz |
|
| Satsa på ett extraktor rör från Tuningshop.se när du endå skall på och skruva. | |
|
jaha men går det att flytta upp lambdan dit då? eller måste ja byta grenrör å? hade tänkt att skaffa dessa senare Länk å då kan ja ju montera lambdan på grenröret där eller? =) alltså, de extraktorrören + 328 avgassystem + nån öppen simonshistoria där bak borde ju göra susen både för ljudet å för gången eller hur? =) "BMW probably the best car in the world" |
|
|
Där finns 2 stycken uttag på det extraktor grenröret på Tuningshop.se. Och det är betydligt billigare än Schmiedmann. Är själv jättenöjd med mitt och bra extra effekt. |
|
|
okej låter skitbra det! =) blir nog ett sånt tsm med 328-systemet =) inga problem att montera? "BMW probably the best car in the world" |
|
| Nejdå. Men jag rekomenderar lift. För det blir en del upp och ner för att komma åt alla skruvar. | |
|
mjoo de vet ja :P va kände du för skillnad kontra original? "BMW probably the best car in the world" |
|
| skulle extraktor rören från Tuningshop passa på en 323 e46 coupe som har vanliga M52TU ? tänkte då det står 325,330 vilket är nyare M54 motorn. Helt klart prisvärda om dom nu håller. | |
|
Ja de passar. Det jag har på var så kallat till E36:an. De hade vid det tillfället inte sålt till någon E46:a. Allt fungerade perfekt. |
|
|
Var precis inne och kollade. Det jag har på är artikel BM014. Vid den tidpunkten när jag köpte, så stod det till E36. Mailade dem sedan att det passar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.