|
|
|
|---|---|
|
min högerspegel har börjat med att inte hitta helt rätt i sina tiltningsläge vid backning,, går detta att justera på något vis? funktionen är ju skitbra! /// en v8 låter gött! | |
| jag passar på här också när ämnet ändå är uppe. Min bil har pdc som iofs inte funkar, men ska den funktionen finnas när man har pdc bak eller är det extra tillval med tiltspegel? | |
|
Tiltspegel är standard så vitt jag vet. Funktionen går dock att koppla ur med backspeglarnas V/H-knapp. Om du har knappen i vänsterläge är den urkopplad, eller om det är tvärtom :-) mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
| ok, jag har provat med v/h-knappen o båda lägena och inget funkar, kan det va nån säkring som gått eller är det vajj med nån kontakt bakom glaset tro? Hur tar man bort glaset utan o pajja det ? | |
|
rockabilly: Troligen är motormekaniken sliten. Min gör likadant på E32'an. När man byter riktning med upp/ner knappen så hör man att motorn går ett tag innan spegeln rör sig vilket tyder på slitage eller att något är loss. Kan ju ha tagit skada någon vinter när det sitter is och snö i spegeln. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
| Vänsterläge ska den stå i. Trodde inte min fungerade iheller då jag logiskt hade satt den till höger. Märkte att den funka när jag höll på att backa in i stolpen hemma i smala carporten. tydligen hade jag kommit åt spaken:-) | |
| Ok, nån som vet om pdc måste funka felfritt, dvs inklusive alla sensorer för att tilten ska funka också? | |
|
Nej, tilten fungerar helt utan PDC och är fristående. |
|
| Jag har själv provat på E38:an och mycket riktigt, drar man knappen till höger så åker spegeln tillbaks. Själv är jag inte så värst intresserad av att se gatan (parkerar sällan så här stor bil i p-ficka) så den står numera alltid i högerläge. :-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.