AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.219

Hur tuff ska man vara mot verkstaden?

Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Jag bytte mina bälten och högtalare på autopartner i växjö för ca 3 veckor sedan. När jag var ute och körde landsväg i går så märkte jag att det tjöt vid vänster dörr och jag märkte att det var denhögtalaren som sitter "klämd" mellan dörren och backspegeln som tog in luft och att det var det som lät. Min fråga är då kan jag gå tillbaka och begära att de ska fixa detta? De har ju inte bytt den högtalaren som vinden drar in genom men jag vet att de har monterat ner den i samband med att innerklädseln på dörren togs ner.

Jag ska dit och prata med dem i morgon och hoppas självklart att de ska säga att de fixar det men hur tuff ska man vara om de säger nej? Jag betalade ju ändå 12000 för deras jobb senast...
Tycker definitivt att du skall åka tillbaka. Förklara sakligt vad dom hänt och be dem åtgärda felet.

Bör väl rimligen inte vara några problem eftersom de varit inne och demonterat/monterar den högtalaren.

Beroende på bemötande och svar så får du ta det därifrån i värsta fall.

Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Sant, det enda de kan ha som invändning är ju "varför har du inte rapporterat felet inom 10dagar" deras lapp säger så... men jag har ju inte kört landsväg och det är ju bara då vinddraget blivit så pass kraftigt att det låtit...jag hoppas att det inte ska bli några problem, men man blir ju lite nervös....
Börja med att vara trevlig och saklig. Självklart kan det ta tid att upptäcka felet. Kommer inte ihåg vad det står i konsumentköplagen. Tror att reklamantionsrätten är betydligt längre än 10 dagar.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Tack jag ska vara så saklig och trevlig jag kan. Ska försöka att inte börja bråka och det enda han kan säga är ju det med tiodagar men jag kan ju säga att jag inte kört landsväg och det måste han ju köpa, de kan ju inte kräva att man ska ut och gasa på det första man gör när man får tillbaka bilen:)
Är du helt säker på att de monterat ner diskanten som sitter i triangeln vid backspegelfästet? För man behöver inte ha loss den (plast triangeln med diskanten) för att få av dörrsidan.

Länk
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Intressant video, jag såg att när de monterade ner klädseln av en annan anledning för 6 månader sedan så ramlade högtalaren ner automatiskt....så det antar jag verkligen och eftersom om jag lägger ca 3-4 kg tryck på högtalaren så blir det tyst så det har ju helt klart att göra med att den inte sitter lika tätt som den gjorde innan.

Jag hoppas verkligen att de hade nere klädseln men de måste de ha för att byta högtalaren i dörren så jag är rätt säker på att den högtalaren i dörren måste ramlat ner...
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Jag måste dock ändå säga att jag är förvånad över att inte högtalaren trillar ner här...men det var ju inte så innan så det måste ju ha blivit när de arbetat!
Om den bara ramlat ner är ju själva plasttriangeln trasig. Det är meningen att den ska sitta fast vilket även syns i videon, för han får ju ta i lite för att den ska lossa.
Är ett clips som ska hålla den på plats.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
så kan det ju vara då för mina har verkligen ramlat ner men jag ser klart och tydligt att de sitter på plats här. det är ju uppenbarligen något som inte gör att det blir helt tätt, kanske har de inte klickat i. På min bil faller hela listen ner inte bara högtalaren...måste vara något fel kanske?
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Tänk att en annan betalade 12000 för det där....borde tittat på denna videon innan...
Något är ju helt uppenbarligen inte som det ska vara. Ramlar all plast vid backspegelfästet av när dörrsidan avlägsnas? Även plastramen?
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
ja de gör den, du menar gummi tror jag det är.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Var hos Bmw idag och de sa att jag kunde lämna den på onsdag så det känns bra, hoppas nu bara att ja inte ska betala nåt för det, men det tog jag som en självklarhet när jag bokade tiden.
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Hade bilen inne idag och de hade inte ens hört ljudet då de kört med bilen!!!! Så jag fick tillbaka den och gasade upp i 110 och hörde direkt det....han i verkstaden sa att de hade haft båda dörrarna nere och att det inte var något konstigt som de sett och att det därför inte kunde varit deras fel att det lät.

Vad fan gör jag nu???? De låter ju fortfarande och det är värsta tinnitusljudet!!!
Ma
315
Markus Thorssell
BMW 335 i coupe -07
Jag ringde upp dem direkt efter då jag körde därifrån men då sa killen att de inte hade tid men jag ska ringa i mon igen och absolut göra som du säger.

Sjukt att de inte hörde det, jag , min bästa polare och hans tjej hörde det allihopa.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.