|
|
|
|---|---|
|
Jag har som sagt en 528-00a e 39 som farhållaren läger av på! Den brukar funka när den är kall, men efter en stund funkar den inte längre. Kontakt fel nån stans eller kan det vara nåt annat som ej är som det ska? Nån som har nåt tips som skulle fixa mitt problem? pendlar varje dag o tycker det är skönt med farthållaren. Mvh M-killen | |
|
Har du några andra fel som t.ex gula lampan för ABS ASC /DSC lampa på instrumentet? FAF |
|
|
Nix de har jag inte. Har ju DSC men vet inte om jag bara har knappen för det händer då inget när jag trycker på den? Det ska väl tändas nån lampa skulle jag tro men det gör det då inte. M-killen |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Stoppa in foten under kopplingspedalen och dra upp den lite grann får du se om den funkar bättre. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
kopplingspedalen? jaha ok jag ska testa detta imorgon då. Sitter det nån brytare bakom pedalen ? Mvh M-killen |
|
|
Kom ju på de att det är ju en grön lampa som lyser när farthållaren är aktiverad, ser ut som en hastighetsmätare typ. Den kan slockna rätt som det är o då funkar den inte mer. så jag undrar allt om det har med kopplingspedalen att göra? men får la testa. de kostar ju inget iallafall:) M-killen |
|
|
Kan ju vara något som mitt mektips gäller. Jag hade liknande symptom. |
|
|
Kan du länka dit mek tips riku? alla tips är ju välkommna. mvh M-killen |
|
| Länk | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det sitter en brytare på kopplingspedalm som kopplar ur farthållaren så fort du trampar på kopplingen, går inte pedalen tillbaka upp i översta läget så är den fortfarande påverkad och farthållaren kan inte kopplas in. Ett av de vanligaset felen på en manuell bil. Det finns en brytare även på bromspedalen som oftast är en tvåpolig brytare där ena brytarparet går till bromsljuset och det andra till farthållaren. Bägge dessa kan kollas med diagnosprogram tex. Hur sedan lampan i instrumentet påverkas av ev brytarfel kan jag inte svara på. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.